Az MT Zrt. 2011-2012-re vonatkozó marketingstratégiájában azzal számol, hogy jövőre a kereskedelmi szálláshelyeken az ideihez képest stagnál a belföldi és külföldi vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma, 2011-ben és 2012-ben viszont a vendégek száma 3-4 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma pedig 1-2 százalékkal nő. Az idén január-szeptemberben 8,4 százalékkal kevesebb vendég, 8,4 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 2008 azonos időszakához képest. A szállásdíjból származó bevételek így 7,9 százalékkal csökkentek, 100,8 milliárd forintot tettek ki.
Január-júniusban az euróban számolt turisztikai bevételek 6,9 százalékkal nőttek, 1,785 milliárd eurót tettek ki, a kiadások viszont 10 százalékkal emelkedtek 1,244 milliárd euróra. Így az egyenleg 541 millió euró többletet mutatott, ami 0,4 százalékos növekedés 2008-hoz képest.
Az idén január-szeptemberben 3,1 millió belföldi, 2,5 millió külföldi vendég összesen 14,9 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A belföldi turisták száma 6,1 százalékkal esett az előző év azonos időszakához képest, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 7,6 milliót tett ki, ez 6 százalékkal csökkent 2008 azonos időszakához viszonyítva. A külföldiek száma 11 százalékkal csökkent a tavalyi év január-szeptemberéhez képest, vendégéjszakáik száma 7,3 milliót tett ki, ez 10,8 százalékos mérséklődés az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet 2010-2012-re vonatkozó nemzeti turisztikai marketingstratégiája szerint a társaság célkitűzése a beutazó és belföldi turizmusban egyaránt egy erős, egységes Magyarország-márka kialakítása.
A beutazó turizmusban az MT Zrt. egyebek mellett színes és összetett turisztikai országkép kialakítására törekszik, és arra, hogy a 2008-tól alkalmazott turisztikai országmárka segítségével tovább építse az ország imázsát. A cél Magyarország piaci pozícióinak erősítése a versenytársakhoz képest, a küldőországokból új piaci szegmensek felkutatása és megnyerése.
Erősíteni kívánják Budapest pozícióját Európa városlátogató turizmusában, valamint hatékonyan kívánják megjeleníteni Budapest környéke és a vidék turisztikai vonzerőit az új márka "ernyője" alatt.
Emellett bővítenék a vidéki régiók környező országokból érkező vendégeinek számát, csökkentenék a hivatásturizmus területi koncentrációját, és növelnék a vendégforgalmat az új vidéki konferencia- és incentive-helyszíneken.
A stratégia szerint egyedi arculatot alakítana ki az MT Zrt. az ország egészségturisztikai szolgáltatásainak, amelyek ismertségét tovább fokoznák, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával.
MTI/Menedzsment Fórum