2p

A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco Plc kedden a forgalma 11,8 százalékos növekedését jelentette az üzleti éve november 24-ével zárult harmadik negyedéről. Az ütem gyorsult: az üzleti év első felében a forgalom csak 9,2 százalékkal volt nagyobb az egy évvel azelőttinél.

A sikert ismét a külföldi terjeszkedés hozta: külföldön 25,7 százalékkal, változatlan valuta-árfolyamokkal számolva is 21,4 százalékkal nőtt a bevétel a harmadik negyedben. Ázsiában, változatlan árfolyamokon, 29 százalékkal bővült a forgalom, és gyorsnak nevezték a közép-európai fejlődést is.

A sikerben szerepe volt annak is, hogy növelték az élelmiszereken kívüli termékek értékesítését, ez lassacskán már némi riadalmat kelt a brit szaküzletek körében, de világszerte is nehéz megküzdeni a Tesco "mindent egy helyen" receptjével, együtt a nagyrészt napi 24 órás nyitva tartással.

A harmadik negyedévi előzetes beszámoló nem szólt külön az egyes piacokról, de a cég első üzleti félévéről korábban készült, részletes beszámolóban az állt, hogy a magyarországi kiskereskedelem elhúzódó visszaesése közepette a Tesco két éve követett stratégiája kezdett beválni.

A Tesco Magyarországon az erős piaci pozícióját kihasználva árcsökkentéssel, az áruházai számának növelésével - augusztus végéig 113-ra -, infrastruktúrája fejlesztésével igyekezett előre törni. Jóllehet a magyar gazdaság továbbra is gyenge, a Tesco üzleteinek teljesítménye javul, a forgalom már növekedett összehasonlítható alapon is, írták a Tesco Plc első félévi beszámolójában.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!