Csak az autóipari beszállítóknál 75 ezer állás kerül veszélybe és ezek közül is 20 ezer a Volkswagen radikális szerkezetátalakítása miatt - véli a professzor. A legtöbb beszállító ugyanis belsőégésű motorokhoz szállít alkatrészeket.
Dudenhöffer szerint a munkahelyvesztés elkerüléséhez az elektromos autók értékének nagy hányadát adó alkatrészeit, akkumulátoregységeket, akkumulátorcellákat kellene Németországban gyártani.
A német Manager Magazin aktuális számában autóipari szakmai körökből származó információkra hivatkozva azt írja, hogy az ágazat 2025-ig több mint 100 ezer alkalmazottat fog veszíteni Németországban, vagyis az autógyártóknál és a beszállítóknál minden nyolcadik állás meg fog szűnni.
A Daimler üzemi tanácsának elnöke, Michael Brecht szerint pedig a motorok és a sebességváltók gyártásában hét munkahelyből csak egy fog megmaradni. Arra szólította fel ezért a Daimler vezetését, hogy az elektromos autók gyártására való átállás miatt keletkező új munkahelyeket ne adják át automatikusan harmadik félnek. A Bosch vállalattal közösen folytatott villanymotorgyártást például a Daimlernek teljes egészében át kellene vennie. A Daimlernél összesen mintegy 30 ezer, motorgyártásban és hajtásláncgyártásban foglalkoztatott alkalmazott sorsáról van szó.
Egy tízmilliárd eurós fejlesztési programnak köszönhetően a stuttgartiak termékpalettáján 2025-ig a tervek szerint már több mint tíz elektromos jármű lesz. A sorozat első példánya, az EQ jelű és több mint 500 kilométeres hatótávolságú kompakt SUV 2019-ben gördül majd le a brémai üzemben a szerelőszalagról.
MTI