3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában, 2010 júniusában közel 18 ezerrel 1,258 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a digitálisan televíziózó háztartások száma az elmúlt 12 hónapban 220 ezerrel, ezen belül 2010 első félévében 117 ezerrel bővült. Június végén az NMHH gyorsjelentésében szereplő szolgáltatók előfizetőinek 49,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 49,1 százalék és az egy évvel korábbi 42,2 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 júniusában 454 ezerről 466 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 786 ezerről 792 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Júniusban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a májusi 18 százalékról 18,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. 12 hónappal korábban ennek a technológiának a részesedése 12,9 százalékos volt.

A műholdas előfizetéssel rendelkezők aránya júniusban a májusi 31,1 százalékról 31,3 százalékra nőtt – míg 2009 júniusának végén a vizsgált körbe tartozó háztartások 29,5 százaléka rendelkezett ilyen előfizetéssel. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya a korábbi tendenciának megfelelően tovább csökkent: míg 2010 júniusában az ügyfelek 57,6 százaléka tévézett analóg kábelen, 2010 június végén ez az arány 50,2 százalékos volt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése júniusban 45,2 százalékról 44,9 százalékra, a UPC-é 22,9 százalékról 22,7 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 27,2 százalékról 27,9 százalékra nőtt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A vezetékes előfizetések száma júniusban 1,741 millióról 1,736 millióra csökkent - ezen belül az analóg előfizetéseké 1,287 millióról 1,270 millióra -, míg a vezetékes digitális előfizetéseké 12 ezerrel 466 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a májusi 34,2 százalékról 34,1 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,7-ről 22,9 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 13,4 százalékról 13,7 százalékra nőtt.

Az NMHH gyorsjelentése a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a májusi 30,7 százalék után június végén 30,5 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét júniusban 24,1 százalékról 24,5 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23,3 százalékról 23,5 százalékra nőtt.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók június végén a májusival megegyezően, 2,527 millió előfizetést tartottak nyilván.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!