Az elmúlt hétvége is nagyon erős volt a ValóVilág 6. szériájának nézettsége, hiszen már pénteken is 11,3 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, ezzel nemcsak az összes többi kábelcsatorna mezőnyéből magasodott ki, de a két nagy kereskedelmi televízió erre az időszakra eső közönségarányát is megközelítette. Szombaton és vasárnap aztán a múlt heti hétvégéhez hasonlóan mindkét napon megverte az RTLII a TV2-t a 18-49 évesek körében a ValóVilág adásideje alatt. Vasárnap pedig a legnézettebb csatorna lett az RTL II. A műsor számára borítékolhatóan nem tragédia a bulvárlapok által csalással vádolt első kiszavazott játékos (Laci) kiesése, az erősen megosztó, bogarasnak tűnő Simon kizárása viszont később még visszaüthet. Egy olyan karakter veszett el a játékból, amely némileg elütött a kigyúrt, nem túl képzett fiúk közül. Más kérdés, hogy a csatorna a játékosok csere-berélésével alakíthatja még a lakók összetételét, és ha a nézettség úgy kívánja, minden bizonnyal meg is fogja tenni.
A hét új debütálója volt a TV2-n startoló Az élet showja című műsor. Az amatőr szereplőket felvonultató úgynevezett scripet reality előzetesen érdekes karaktereket vonultatott fel, ám a nézőket még dolgozni kell, mert az első heti adatok nem voltak átütőek. A premier nézettsége ugyan még jócskán meghaladta a csatorna átlagát, ám a második adástól egy viszonylag állandó, de csupán a TV2 átlagos közönségarányát hozó műsor lett. Érdekes lesz a következő hetek trendje, hogy sikerül-e felfele mozdulnia a műsornak, vagy beragad egy nem túl erős pozícióba. (Mindenestre a műsor kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az Édes élet is fokozatosan épült fel, de a felfutást tekintve hasonló története volt az RTL Klub egyik húzóműsorának is, az Éjjel-nappal Budapestnek.)
Érdemes néhány szó erejéig kitérni az Eurovíziós Dalverseny idei hazai selejtezőjére, A dal 2014-re is. Az első adás még kevesebb nézőt mozgatott meg, ám minden bizonnyal segített, hogy a múlt hét egyik kiemelt bulvártémája volt az egyik versenyző, Kállay-Saunders András elleni nyomozás, illetve az a polémia, hogy ilyen esetben részt vehet-e a megmérettetésen. Ezek után a tévé előtt ülőkből majd minden hetedik követte a megmérettetést. Így az a meglehetősen unikális helyzet alakult ki szombat este egyes időszakaiban, hogy négy csatorna (RTL Klub, RTL II, M1, TV2) is 10 százalékos közönségarány felett teljesített. Igaz, látva a VV6 és A dal 2014 népszerűségét kijelenthetjük, hogy lesz még ilyen a következő hetekben, hacsak nem betlizik valamelyik nagy kereskedelmi adó.
Az elmúlt hetekben a TV2 azt közölte, hogy az általa mérvadónak tekintett célcsoportban (18-59 évesek) ők a piacvezetők. Mint a csatorna múlt heti közleményében foglamazott, második hete piacvezető a TV2 a heti átlagos közönségarányt tekintve a 18-59 éves célcsoportban. A csatorna megnyerte a 3. és 4. heti nézettségi versenyt is. A TV2 ráadásul január 18-25. között zsinórban 8 napot nyert egymás után a 18-59-es lakosság körében. (Tehát nem a hirdetések szempontjából legfontosabbnak tekintett, és a reklámok döntő többségét felölelő esti órákat vették alapul - szerk.) Nem meglepő módon az RTL Klub hétfőn szintén előállt egy adatsorral, amivel a versenytársukat igyekezett tromfolni. Hétfői közleményében a csatorna úgy foglamazott, hogy a TV2 az eredményeit a piaci trendektől eltérő paraméterek mentén fogalmazta meg. (Például főműsoridő 18:00 – 22:59 közötti náluk, és 18-49-es célcsoport helyett 18-59-es célcsoportot vették alapul.) A közlemény szerint a januári közönségarányokat tekintve a „TV2-es paraméterek” alapján is (főműsoridő: 18:00 – 22:59, és célcsoport 18-59) az RTL Klub áll az első helyen, 19,6 százalékos közönségarányával (SHR), míg a TV2, a saját maga által kijelölt kritériumok alapján 16,4 százalékot (SHR) tudott megszerezni, és szorosan ott van mögötte az RTL3 (a Cool, F3 és az RTL II) is (14.6%).
Ha a két csatorna közelít egymáshoz, akkor a számháború várhatóan ismét kiéleződik, addig érdemes azonban az általunk standardnak tekintett célcsoport (18-49 évesek) és időhorizont (19-49 évesek) alapul véve megnézni a múlt heti eredményeket. Az ötödik héten a fentieket alapul véve azt mondhatjuk, hogy az RTL Klub az egy héttel korábbi teljesítményét ismételte meg, 19,9 százalékos közönségarányt ért el. A TV2 minimális gyengüléssel fejezte be a hetet, 14,1 százalékot ért el. A középmezőnyben a Cool (5,9% SHR) megelőzte az F+ (5,7% SHR) csatornát. A dal 2014 sikerére építve sem tudta az M1 azt a közönségatrányt elérni, amivel a nagyobbak megszorongatása sikeres lehett volna. A sereghajtó ismét csak a Viasat 3 (3,7% SHR) volt.
mfor.hu