5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt hetekben is meg-megvillantotta oroszlánkörmeit a ValóVilág hatodik szériája, vasárnap az első kiszavazás átütő sikert hozott, még az anyacsatornát, az RTL Klubon vetített filmet is megelőzte a valóságshow. Szombaton sokan kapcsoltak A dal című műsorra is.

Az elmúlt hétvége is nagyon erős volt a ValóVilág 6. szériájának nézettsége, hiszen már pénteken is 11,3 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, ezzel nemcsak az összes többi kábelcsatorna mezőnyéből magasodott ki, de a két nagy kereskedelmi televízió erre az időszakra eső közönségarányát is megközelítette. Szombaton és vasárnap aztán a múlt heti hétvégéhez hasonlóan mindkét napon megverte az RTLII a TV2-t a 18-49 évesek körében a ValóVilág adásideje alatt. Vasárnap pedig a legnézettebb csatorna lett az RTL II. A műsor számára borítékolhatóan nem tragédia a bulvárlapok által csalással vádolt első kiszavazott játékos (Laci) kiesése, az erősen megosztó, bogarasnak tűnő Simon kizárása viszont később még visszaüthet. Egy olyan karakter veszett el a játékból, amely némileg elütött a kigyúrt, nem túl képzett fiúk közül. Más kérdés, hogy a csatorna a játékosok csere-berélésével alakíthatja még a lakók összetételét, és ha a nézettség úgy kívánja, minden bizonnyal meg is fogja tenni.

A hét új debütálója volt a TV2-n startoló Az élet showja című műsor. Az amatőr szereplőket felvonultató úgynevezett scripet reality előzetesen érdekes karaktereket vonultatott fel, ám a nézőket még dolgozni kell, mert az első heti adatok nem voltak átütőek. A premier nézettsége ugyan még jócskán meghaladta a csatorna átlagát, ám a második adástól egy viszonylag állandó, de csupán a TV2 átlagos közönségarányát hozó műsor lett. Érdekes lesz a következő hetek trendje, hogy sikerül-e felfele mozdulnia a műsornak, vagy beragad egy nem túl erős pozícióba. (Mindenestre a műsor kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az Édes élet is fokozatosan épült fel, de a felfutást tekintve hasonló története volt az RTL Klub egyik húzóműsorának is, az Éjjel-nappal Budapestnek.)

Érdemes néhány szó erejéig kitérni az Eurovíziós Dalverseny idei hazai selejtezőjére, A dal 2014-re is. Az első adás még kevesebb nézőt mozgatott meg, ám minden bizonnyal segített, hogy a múlt hét egyik kiemelt bulvártémája volt az egyik versenyző, Kállay-Saunders András elleni nyomozás, illetve az a polémia, hogy ilyen esetben részt vehet-e a megmérettetésen. Ezek után a tévé előtt ülőkből majd minden hetedik követte a megmérettetést. Így az a meglehetősen unikális helyzet alakult ki szombat este egyes időszakaiban, hogy négy csatorna (RTL Klub, RTL II, M1, TV2) is 10 százalékos közönségarány felett teljesített. Igaz, látva a VV6 és A dal 2014 népszerűségét kijelenthetjük, hogy lesz még ilyen a következő hetekben, hacsak nem betlizik valamelyik nagy kereskedelmi adó.


Az elmúlt hetekben a TV2 azt közölte, hogy az általa mérvadónak tekintett célcsoportban (18-59 évesek) ők a piacvezetők. Mint a csatorna múlt heti közleményében foglamazott, második hete piacvezető a TV2 a heti átlagos közönségarányt tekintve a 18-59 éves célcsoportban. A csatorna megnyerte a 3. és 4. heti nézettségi versenyt is. A TV2 ráadásul január 18-25. között zsinórban 8 napot nyert egymás után a 18-59-es lakosság körében. (Tehát nem a hirdetések szempontjából legfontosabbnak tekintett, és a reklámok döntő többségét felölelő esti órákat vették alapul - szerk.) Nem meglepő módon az RTL Klub hétfőn szintén előállt egy adatsorral, amivel a versenytársukat igyekezett tromfolni. Hétfői közleményében a csatorna úgy foglamazott, hogy a TV2 az eredményeit a piaci trendektől eltérő paraméterek mentén fogalmazta meg. (Például főműsoridő 18:00 – 22:59 közötti náluk, és 18-49-es célcsoport helyett 18-59-es célcsoportot vették alapul.) A közlemény szerint a januári közönségarányokat tekintve a „TV2-es paraméterek” alapján is (főműsoridő: 18:00 – 22:59, és célcsoport 18-59) az RTL Klub áll az első helyen, 19,6 százalékos közönségarányával (SHR), míg a TV2, a saját maga által kijelölt kritériumok alapján 16,4 százalékot (SHR) tudott megszerezni, és szorosan ott van mögötte az RTL3 (a Cool, F3 és az RTL II) is (14.6%).

Ha a két csatorna közelít egymáshoz, akkor a számháború várhatóan ismét kiéleződik, addig érdemes azonban az általunk standardnak tekintett célcsoport (18-49 évesek) és időhorizont (19-49 évesek) alapul véve megnézni a múlt heti eredményeket. Az ötödik héten a fentieket alapul véve azt mondhatjuk, hogy az RTL Klub az egy héttel korábbi teljesítményét ismételte meg, 19,9 százalékos közönségarányt ért el. A TV2 minimális gyengüléssel fejezte be a hetet, 14,1 százalékot ért el. A középmezőnyben a Cool (5,9% SHR) megelőzte az F+ (5,7% SHR) csatornát. A dal 2014 sikerére építve sem tudta az M1 azt a közönségatrányt elérni, amivel a nagyobbak megszorongatása sikeres lehett volna. A sereghajtó ismét csak a Viasat 3 (3,7% SHR) volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!