A Reuters által idézett Jupiter MMXI elemzése szerint a B2B rendszerekben értékesített áruk forgalma - ellentétben a kiskereskedelmi, B2C sitoktól - azonban emelkedni fog. A mai 200 millió eurós forgalom 2004-ben 1,8 millárdot érhet el. Véleményük szerint kevesebb mint száz net-piac éli túl a következő éveket a jelenlegi ötszázból.
Tavaly amikor a B2C cégek csillaga kezdett leáldozni, számos befektető nyergelt át a biztosabbnak tűnő piacokra. Néhány azonban máris bajba kerültek, ilyen az élelmiszeripari Efdex, vagy a - Fyffes FFY.I, és az AECventure támogatta - Worldoffruits.com amely friss termékek piaca volt, ezek az építőipar felé fordultak.
A Jupiter készített egy tízes net-market listát, amelyeket messze a legjobbnak tartanak, mert kellő forgalmat bonyolítanak le, erős ipari háttérrel rendelkeznek, és a telefonos és ügyfélkapcsolati rendszer megoldott.
Ezek a következők: Acequote (Brit - irodai eszközök), Band-X (Brit - telekommunikáció), Buildonline (Brit - építőipar), Eumedix (Holland - orvosi eszközök), Eu-supply.com (Svéd - építőipar), Goodex (Német - ipari felszerelések), IngredientsNet.com (Ír - élelmiszeripar), Mondus (Német - irodai eszközök), PEFA.com (Belga - hal), Phonetrade (Svéd- mobiltelefon)
Az európai B2B piacok többsége bukásra ítélve
Iparági elemzők szerint az európai online piacok - amelyek ma még a banántól a golyóscsapágyig szinte mindent forgalmaznak - négy-ötöde csődbe fog menni.