3p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2015 első negyedében is sokkal több iPhone-t adtak el éves bázison az iPad-ek azonban gyengélkedtek.

Januártól márciusig 61,7 millió iPhone-t adott el az Apple világszerte, amely 40 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A bevétel eközben 55 százalékkal nőtt a telefonokon.

Az iPad-ek ugyanakkor kevesebb embernek kellettek, 23 százalékkal kisebb mennyiség kelt el a tabletekből, a bevétel pedig 29 százalékkal esett. Ennek oka részben az, hogy az iPad már évek óta nem tud igazán újat mutatni. Persze minden évben erősebb, esetleg vékonyabb lesz, de ezeknek az eszközöknek elképesztően hosszú az életciklusa. Elég csak arra gondolni, hogy a 2. generációs iPad még mindig futtatja a legújabb iOS-t és a cég csak ősszel fogja nyugdíjazni.

A mobil eszközök mellett az Apple növelte Mac eladásait is, méghozzá 10 százalékkal, igaz ehhez csupán 2 százalékos bevétel-emelkedés társult éves bázison. A szolgáltatások, amelybe az iTunes, az App Store, az iBooks, stb is beletartozik 9 százalékkal több profitot termelt, azonban az iPod, az Apple TV, a nemrég megvásárolt Beats, illetve az egyéb termékek bevétele 10 százalékkal esett vissza tavaly ilyenkorhoz képest.

Ezeket mutatta be tavaly az Apple. Kattintásra galéria nyílik!

A cég teljes bevétele 27 százalékkal nőtt éves bázison, nyeresége pedig 32,7-tel, valamint sikerült 40,8 százalékra növelni az árrést is a tavalyi 39,3-ról, amelynek bizonyára örülnek a részvényesek.

Az Apple piacait nézve a kínai több szempontból is érdekes. Egyrészt éves bázison 71 százalékkal nőtt, másrészt, immár ez lett az Apple második legnagyobb piaca (tavaly ilyenkor, illetve 2014 végén még Európa volt), harmadrészt pedig a cég képes volt negyedéves bázison (!) is növelni eladásait, vagyis az első három hónap lenyomta az értékesítési szempontból hagyományosan legjobb utolsó negyedévet, méghozzá 4 százalékkal. Cégszinten egyébként 22 százalékos volt a visszaesés az előző negyedévhez képest.

A cégnek volt egy-két kínos húzása is tavaly, a túlontúl hajlékony 6 Plus-tól kezdve az iCloud súlyos adavédelmi hiányossságig, amelynek többek között az Éhezők viadala főhőse itta meg a levét. - Ha érdekli az adatvédelem...

Visszatérve az éves bázisú számokra Amerika19, Európa pedig 12 százalékkal nőtt. Japánban viszont 15 százalékkal csökkent a bevétel. Kínán és Japánon kívül Ázsiában viszont 48-cal nőtt.

Tim Cook, a cég első embere a számokról annyit mondott, hogy láthatóan sokkal több ember cseréli le iPhone-ját, mint a korábbi modellciklusokban. A következő hónapok pedig azért lesznek nagyon izgalmasak, mert addigra felfut a Watch értékesítése is.

A cég egyébként a második negyedévben (náluk harmadik) 46-48 milliárd dolláros bevétellel számol szemben az egy évvel korábbi 37,4 milliárddal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!