A mobiltelefonok piacán 2007-ben megjelent Apple Inc. július és szeptember között minden eddiginél több, összesen 7,4 millió darab iPhone készüléket adott el. A számítástechnikai konszern nem közli eredményének üzletágak szerinti bontását, az azonban tudható, hogy az iPhone révén 4,5 milliárd dollár bevételt ért el. A Strategy Analytics elemzőinek számítása szerint ebből a nyereség 1,6 milliárd dollár, ami jóval nagyobb az eddigi első helyezett Nokia 1,1 milliárd dolláros profitjánál.
A finn társaság 108,5 millió mobiltelefont értékesített a harmadik negyedévben, bevétele 10,36 milliárd dollár volt. Világpiaci részesedése 38 százalék - ennek alapján továbbra is a legnagyobb mobilgyártó a világon -, nyereségtermelő képessége azonban elmarad kaliforniai versenytársáétól, és az Egyesült Államokban 10 százalék alatti a piaci részaránya - áll a tanulmányban.
"A számítógépgyártó Apple a szigorú költségkontroll, a magas nagykereskedelmi árak és a nagy forgalom révén alig két év alatt megvetette a lábát a mobilpiacon" - mondta Alex Spektor. A Strategy Analytics elemzője szerint a Nokia az Apple hazájában vághat vissza az újdonsült riválisnak. "Az amerikai pozíciók erősítésével van a legnagyobb esélye a Nokiának a profit növelésére 2010-ben" - mondta az elemző.
A finn gyártó az N900 okostelefonnal igyekszik felvenni a versenyt az iPhone és Blackberry ellen, az új modellt kedden vezette be az amerikai piacon.
MTI/Menedzsment Fórum