2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az RTL Klubon vetítik a legtöbb támogatott műsorszámot a műsoridőhöz viszonyítva, de a TV2 időjárás-jelentése viszi a pálmát az egy tévéműsorhoz kapcsolódó támogatói üzenetek számát nézve – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb tanulmányából, amely hat televíziócsatorna 2013 harmadik negyedévében sugárzott adásának elemzésén alapul.

A vállalkozások nemcsak reklámokon keresztül, hanem tévéműsorok támogatásával is népszerűsíthetik termékeiket, szolgáltatásaikat. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság  munkatársai rendszeresen elemzik, hogy a támogatói szpotok aránya hogyan változik a hagyományos televíziós hirdetésekhez képest. A szakemberek a három vezető ingyenesen fogható tévécsatornán kívül időről időre további szolgáltatókat is bevonnak az elemzésbe.

A vizsgálat eredményei szerint 2013 harmadik negyedévében a legnagyobb arányban az RTL Klubon éltek ezzel a kereskedelmi üzenettípussal, ahol a műsoridő 0,88 százalékában volt látható szponzorált műsorszám. A TV2-n támogatói üzenetet tartalmazó műsorszámok a műsoridő 0,75 százalékát, az M1-en 0,34 százalékát foglalták el.

Az NMH idén július és szeptember között a Magyar ATV műsorát is elemezték, ahol az adásidő 0,06 százalékában regisztráltak támogatott műsorszámot. A Sport2 műsorában az adásidő 0,47 százalékában találtak szponzorációt, a Story5 csatornánál pedig a műsorfolyam 0,38 százalékában vetítettek támogatói üzeneteket tartalmazó programot a vizsgálatok alapján.

A támogatók rajonganak érte

A legtöbb támogatói üzenetet a TV2 időjárás-jelentése mondhatja magáénak, a három hónap alatt 3428 darabot regisztráltak, ami napi 38 üzenetet jelent. A második helyen az RTL Klub Reflektor című műsora végzett, ahol 2817 üzenet volt látható, a bronzérmes az ugyanezen a csatornán vetített Gasztrotúra című műsorszám lett 2556 szponzorációval. A negyedik helyen az M1 Balatoni nyár műsora állt 2322 üzenettel, ezt a Sport2 Bajnokok Ligája-közvetítései követték 1099 megjelenéssel.
Az NMHH honlapján ezen a héten közzétett tanulmány szerint a hat csatornán 242 műsorcím mellett 625 cég 794 féle támogatói szpotját mutatták be összesen közel 33 ezer alkalommal a három hónap alatt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!