A vállalkozások nemcsak reklámokon keresztül, hanem tévéműsorok támogatásával is népszerűsíthetik termékeiket, szolgáltatásaikat. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság munkatársai rendszeresen elemzik, hogy a támogatói szpotok aránya hogyan változik a hagyományos televíziós hirdetésekhez képest. A szakemberek a három vezető ingyenesen fogható tévécsatornán kívül időről időre további szolgáltatókat is bevonnak az elemzésbe.
A vizsgálat eredményei szerint 2013 harmadik negyedévében a legnagyobb arányban az RTL Klubon éltek ezzel a kereskedelmi üzenettípussal, ahol a műsoridő 0,88 százalékában volt látható szponzorált műsorszám. A TV2-n támogatói üzenetet tartalmazó műsorszámok a műsoridő 0,75 százalékát, az M1-en 0,34 százalékát foglalták el.
Az NMH idén július és szeptember között a Magyar ATV műsorát is elemezték, ahol az adásidő 0,06 százalékában regisztráltak támogatott műsorszámot. A Sport2 műsorában az adásidő 0,47 százalékában találtak szponzorációt, a Story5 csatornánál pedig a műsorfolyam 0,38 százalékában vetítettek támogatói üzeneteket tartalmazó programot a vizsgálatok alapján.
A legtöbb támogatói üzenetet a TV2 időjárás-jelentése mondhatja magáénak, a három hónap alatt 3428 darabot regisztráltak, ami napi 38 üzenetet jelent. A második helyen az RTL Klub Reflektor című műsora végzett, ahol 2817 üzenet volt látható, a bronzérmes az ugyanezen a csatornán vetített Gasztrotúra című műsorszám lett 2556 szponzorációval. A negyedik helyen az M1 Balatoni nyár műsora állt 2322 üzenettel, ezt a Sport2 Bajnokok Ligája-közvetítései követték 1099 megjelenéssel.
Az NMHH honlapján ezen a héten közzétett tanulmány szerint a hat csatornán 242 műsorcím mellett 625 cég 794 féle támogatói szpotját mutatták be összesen közel 33 ezer alkalommal a három hónap alatt.
mfor.hu