A magánszemélyek nagyon kevés új autót vásárolnak, de akik ezt megteszik, jellemzően a kocsik 3-5 éves kora után elfordulnak a márkaszervizektől. A céges (flottás) üzemeltetők is csak a garanciaidő lejártáig hordják autóikat márkaszervizekbe - igaz, ez a réteg nem is nagyon használ idősebb autókat. Amikor átkerülnek ezek az autók a magánszférába, az új tulajdonosok elkerülik a márkaszervizeket.
Erre reagálva egyre többen kínálnak kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményeket. Az ilyen akciókkal már korábban is operáló szervizek tapasztalatai azt mutatják, hogy az akciók hatására sokan tértek vissza a márkaszervizekhez. Az ajánlatok márkától függően változóak: akad olyan importőr, amely kizárólag az alkatrészekre, de van olyan is, aki a munkadíjra is ad kedvezményt. Például a Porsche Hungaria egy ernyőprogramot hozott létre, külön kedvezménycsoportba tartoznak a négy, illetve a nyolc évnél idősebb gépkocsik.
Az Európai Unió területén minden évben mintegy 128 ezer ember szenved súlyos személyi sérüléssel járó balesetet az utakon a gépjármű műszaki hibája miatt, ebből közel 2000 halállal végződik. Magyarországon 5 ezer ember szenved balesetet évente műszaki hibából, és ebből 70-en életüket veszítik.
MTI