A vártnál jóval nagyobb drágulás
A repülőteret üzemeltető társaság az új struktúrát a Zónával 2006-ban kötött szolgáltatási szerződéssel összhangban fogadta el, mely évente egyszer lehetővé teszi a díjak emelkedését, áll a BA lapunkhoz eljuttatott közleményében.
A kontraktus szerint azonban áremelésre alapesetben csupán az inflációnak megfelelő mértékben lett volna lehetőség. Utóbbi a tavalyi évben 3,9, idén januárban pedig 7,8 százalék volt, a mostani emelések mértéke azonban ezen értékek többszöröse: a 2. zónában 17,1, a 3.-ban 16,5, a 4.-ben pedig 19,4 százalék.
Ezt azonban a BA vezetésének is jóvá kell hagynia, s csupán akkor képzelhető el, ha az esetleges válsághelyzet a szolgáltatás ellehetetlenüléséhez vezetne, tette hozzá akkor.
A többletfejlesztésekre hivatkoznak
A mostani közlemény ezzel kapcsolatban kiemeli: a díjemelésnél ezúttal - az infláció mellett - azokat a többletfejlesztéseket vették figyelembe, melyeket a Zónának kellett megtennie ahhoz, hogy fenntartsa a szolgáltatás színvonalát.
"A nyáron ismét jelentős útfelújítások lesznek a fővárosban, amelyek akár kétszeresére is növelhetik gépjárműveink fordulási idejét. Emiatt további fejlesztésekre van szükség annak érdekében, hogy az utasoknak ne kelljen várakozniuk" - érvelt Veres István, a Zóna szóvivője.
A bővítés nyomán idén már várhatóan háromszáz autót fognak bevetni Ferihegyen.
Lévay Zsolt, a BA taximenedzsere szerint a díjtáblázat módosítását annak érdekében hagyták jóvá, hogy "továbbra is a legmagasabb szintű szolgáltatást nyújthassák az utasoknak". A szakember eddig elégedett a Zóna Taxival: "A számítógépes voucher-rendszerrel garantáljuk az utasok biztonságát, amit az is jelez, hogy 11 ezer fuvarra esik egy szolgáltatással kapcsolatos panasz."
Mint ismert, a BA még 2006.
július 20-án hirdette kia droszttender győztesének a Zóna Service Zrt.-t, amely a ferihegyi drosztokat a korábbi években részben uraló
Tourist Taxi "utódcégének"tekinthető. A társaság már kezdéskor a támadások össztűzébe került: a tenderen vesztes konkurencia szerint ugyanis a nyertes pályázatban vállalt áron
nem lehet nyereségesenfuvarozni, legalábbis tisztességes szolgáltatás mellett.
Wéber Balázs Menedzsment Fórum