Az előfizetés azonban nem az egyetlen lehetőség, melynek segítségével a tartalomszolgáltatók bevételre tehetnek szert. Jó megoldásnak tűnik az ingyenes és a fizetős tartalom kombinálása.
A gazdasági webhelyek közül sokan vegyítik az ingyenes híreket pénzért letölthető tanulmányokkal, kutatási anyagokkal. (ClickZ Today eMarketer) Kissé eltérő megoldást alkalmaznak azok a webhelyek, melyek az archívum használatát kötik fizetéshez. A New York Times, vagy az Economist két hétnél régebbi cikkeiért fizetnie kell az olvasóknak. (A pénzükért viszont rendkívül gazdag, igen jól szervezett, könnyen kereshető archívumhoz férhetnek hozzá.) Az ingyenes és fizetős tartalom ilyen párosítása már Magyarországon is megjelent: A Napi Online elkülönítette mindenki számára ingyen hozzáférhető anyagait, a regisztrációhoz kötött olvasnivalót és a csak előfizetők számára elérhető tartalmat. A legteljesebb információt nyújtó, úgynevezett Napi Gold szolgáltatást kizárólag a nyomtatott lap előfizetői vehetik igénybe - külön díj megfizetése mellett.
Az árukapcsolás másoknak is eszébe jutott. Az AOL Time Warner sajátos helyzetét kihasználva például az AOL internet előfizetőinek ad kedvező áron hozzáférést több Time Warner kiadványhoz.
Az egyik legígéretesebb próbálkozás a "micropaymnet" a kisösszegű kártyás vásárlás alkalmazása. Ennek a módszernek az előnye, hogy az olvasó valóban azokért a cikkekért, tanulmányokért fizet, melyek valóban fontosak számára. Az elemzők különösen nagy jövőt jósolnak a mikrofizetéses rendszernek Európában, ahol ez jól megvalósítható a rendkívül elterjedt mobil telefonok segítségével.
A felmérésekből úgy tűnik, hogy a netpolgárok többsége nehezményezi az internetes tartalom ingyenességének felszámolását. Egy előnye azonabn járhat a tartalomszolgáltatás átalakulása: Jobban elválhat egymástól az értékes, valóban üzleti értéket képviselő információ és az az alacsony információ értékű, kétes eredetű internetes massza, mely ma elárasztja a világhálót.
Az információ ára
Az on-line tartalomszolgáltatók nagyobbik hányada tartósan veszteségesen működik. További fennmaradásuk csak akkor lehetséges, ha működési modelljükön változtatva új bevételi források után néznek. Egyesek ezt az újra bevezetett előfizetési díjakban vélik megtalálni