Nem meglepő viszont, hogy a tapasztalt internetezők elégedettebbek az információkhoz való hozzáféréssel, gyakorlottabbak az on-line fizetésben, tájékozottabbak a szerzői jogokat illetően.
A válaszadók az on-line hírforrások iránti szimpátiájukat leginkább a nagyobb felhasználói kontrollal magyarázták. A tartalom, a hozzáférés idejének, az információ mélységének ellenőrzése csupa olyan paraméter, mely egyaránt többletet jelent a nyomtatott és az elektronikus sajtóhoz képest.
Az on-line kiadókat leginkább izgató kérdések közé tartozik természetesen, hogy vajon az olvasók hajlandók-e fizetni a tatalomért. A Lyra kutatása szerint a Web felhasználók továbbra is fontosnak tartják az internetes tartalom ingyenességét. Ahogy ez várható volt, nagyobb a fizetési hajlandóság az új szolgáltatások, mint a már korábban, ingyenesen hozzáférhető tartalmak esetében.. A kutatók egyértelmű összefüggést találtak az előfizetés iránti hajlandóság, valamint az internetes tapasztalat és az internet-használat gyakorisága között. A megkérdezettek mindössze 14 százaléka gondolja úgy, hogy valaha is hajlandó volna pénzt adni internetes tartalomért. Ennek ellenére az internetezők csaknem úgy gondolja, hogy védelem illeti meg a szerzői jogok birtokosait.
A Lyra felmérésének tanulságai segíthetnek a média szereplőinek abban, hogy megérték hogyan változik az internet használatával szerzett egyre több tapasztalat következtében a hagyományos média helyzete.
Az internet átformálja a médiahasználatot
Az on-line tartalomszolgáltatás gyors térnyerésével párhuzamosan a hagyományos média képviselőiben komoly félelmek alakultak ki. Mára kiderült, hogy az internet nem eszi meg a napilapokat, a magazinokat, vagy a televíziót, viszont jelentősen átalakíthatja a médiafogyasztási szokásokat.