Legalábbis az Egyesült Államokban a tinédzserek és a 34 év alatti felnőtt lakosság körében, derül ki a Yahoo és a Carat Interactive tanulmányából; a milleniumi "nemzedéknek" keresztelt felhasználók körében az Internet vált a vezető médiummá.
A Yahoo "Behálózva születni" nevű marketing konferenciáján ismertetettek szerint a tinidzserek és a fiatalak lakosság, kritikus rétegek képvisel a legtöbb márka számára. A Egyesült Államok 47 milliós 13 és 34 év közötti polgára 149 milliárd dollárt költ el éves szinten, aminek 15 százaléka online történik.
"Önök igazán hanyagok, ha médiamixükben nem a legnagyobb helyet foglalja el az Internet, mivel a Milleniumi nemzedéknek ez az első számú médiája" - mondta Sarah Fay, a Carat Interactive, Boston elnöke a konferencián többek között résztvevő Coca-Cola, Johnson&Johnson, McDonalds, Adidas és Wendy's vezetőinek.
A tinidzserek és a fiatal felnőttek jelenleg 16,7 órát interneteznek hetente, ami nem tartalmazza az e-mailekkel kapcsolatos tevékenységeket, 13,6 órát néznek TV-t, 12 órát hallgatnak rádiót és 7,7 órát beszélnek telefonon. Mindössze 6 órát olvasnak könyveket, vagy magazinokat.
A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a vizsgált fogyasztói csoport tagjai között "diverzifikálódott" a különféle médiák használata. Míg az idősebb korosztály lojálisabb volt egy-egy média típushoz, addig a fiatalabbak nyitottabbak a különböző médiák iránt. Így összefoglalójában Fay elmondta, bár az Internet szerepe kulcsfontosságú, nem biztos, hogy azonnal nagyságrendileg növelni kell az on-line hirdetések összegét, mivel a vizsgált korosztály továbbra is használ más médiákat is. Ugyanakkor, ha a cégek erre a korosztályra akarnak építeni marketing akcióik során, akkor az internetet a leghangsúlyosabb médiumok között, ha nem a legfontosabb médiumként kell kezelni.
A felmérés során 2618, 13 és 34 év közötti amerikait kérdeztek meg, a kutatás a Harris Online internetes adatbázisára épített.
Kapcsolódó cikkek:
Kézzelfogható eredmények az online reklámpiac javulására
Az internet lett a vezető médium
Legalábbis az Egyesült Államokban a tinédzserek és a 34 alatti felnőtt lakosság körében, derül ki a Yahoo és a Carat Interactive tanulmányából; a milleniumi nemzedéknek keresztelt felhasználók körében az Internet vált a vezető médiummá.