4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Költséghatékony marketingtervet állított össze az idei évre a Magyar Turizmus Zrt. Belföldön a zöldturizmust és az üdülési csekk turisztikai célú felhasználását népszerűsítenék, külföldön pedig az interneten nyomulnak majd, derül ki az mfor.hu tudósításából.

Fedezzük fel Magyarországot! (Mfor-montázs)

Új helyen és új szerkezettel kezdte az évet a Magyar Turizmus Zrt., amely idén is a 2006. évi költségvetéssel megegyező összegből, 4,65 milliárd forintból gazdálkodhat. A korábban 187 fős létszámot 136-ra kurtították, kilenc helyett pedig mindössze öt igazgatóság működik. Mindezzel mintegy 300 millió forintot spórol a társaság, amit szintén a hatékonyabb marketingtevékenységre csoportosít át.

Felhagynak 2007-től azzal a korábbi gyakorlattal, hogy presztizsből minden jelentősebb kiállításon részt vegyenek, mivel azok drágák és csak töredékük térül meg. Idén mindössze 12 nagyobb rendezvényre látogat a társaság, tudtuk meg dr. Róna Ivántól, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától. 2006-ban negatív folyamat kezdődött, s hogy ezt megfordítsák, március végéig új külpiaci stratégiát dolgoznak ki.

Külföldön interneten nyomulnak

A külpiaci marketing során a legjelentősebb küldő országokra, tehát Németországra, Nagy-Britanniára, Ausztriára, Olaszországra és az USA-ra koncentrálnak, de hangsúlyos lesz a kommunikáció az ígéretes országokkal, Svédországgal, Dániával, valamint Romániával és Oroszországgal is. A külföldi turistáknak idén Budapestet és környékét, a Balatont, a wellness szolgáltatásokat és a hivatásturizmust ajánlják.

A magasabb külföldi internetpenetrációnak köszönhetően az online médiumok használatára és az e-kereskedelemre is nagyobb hangsúlyt fektet majd a Magyar Turizmus Zrt., és megújul mind a külföldi, mind a belföldi honlap. "Átláthatóbb, felhasználóbarátabb felületet szeretnénk kialakítani" - fogalmazott Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. londoni képviselője, aki március 15-ig a marketingigazgatói posztot is betölti.

Az internet nemcsak a szolgáltatások nyújtásában, de a reklámokban is vezető szerephez jut, s ennek megfelelően szervezik át a többi eszköz használatát is. (A színes, nyomtatott kiadványok típusa például csökkeni fog.) Idén is lesz vírusmarketing kampány, amely itthon és külföldön egyaránt futni fog majd.

Zöld- és eseményturizmus a hazaiaknak

A hazai kommunikáció fókuszába idén a zöldturizmus, az egészségturizmus és az eseményturizmus kerül. Az eseményturizmus tervei között szerepel a "Budapest vendégül várja Magyarországot" munkacímű, amely a nyári holt szezonban szeretné a magyarokat a fővárosba csábítani. Ennek keretében rendezik az idei Torkos Csütörtököt is, amelyre mindeddig 556 étterem jelentkezett a tavalyi 497-hez képest.

A zöldturizmus a tavaly indított "Nagy Ízutazás" tematikus folytatása lesz. A konkrét kampány március végén kezdődik, ám ennek részleteiről a szervezők még nem nyilatkoztak. Annyi bizonyos, hogy első körben a tudatformálásra, azaz például a kirándulás iránti kedv felkeltésére helyezik a hangsúlyt.

A zöldturizmus sikerességének keresztbe tehet azonban a kormány néhány döntése: a természetjárók ötven százalékos csoportos (4-30 fő + 5 kísérő) vasúti kedvezményét május 1-től visszavonják, márciustól pedig több olyan vasútvonalon is megszűnik a személyszállítás, amely a zöldturizmus célpontjait érinti. A Diósjenő-Romhány közti mintegy 18 kilométeres szakasz például a nógrádi Kék Túra útvonalát keresztezte.

"Nem tudok mit mondani" - nyilatkozta a fentiekkel kapcsolatban Róna Iván, aki szerint a marketingterv tematikája korábban készült, mint a vasútvonalakat érintő kormányhatározat. A társaság jelenleg is dolgozik a jövő évi tematikán, amelyben a világörökségekre kívánnak nagyobb hangsúlyt fektetni.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!