2p

Folyamatosan nő azoknak a kisebb boltoknak a száma Magyarországon, amelyek kiegészítő tevékenységként lakossági csomagfeladó hellyé válnak. A forgalom növekedésének hajtóereje egyértelműen az internetes magán és üzleti kereskedelem.

A GLS General Logistics System Hungary Csomaglogisztikai Kft. az elmúlt fél évben csaknem megduplázta, 110-ről 200-ra növelte lakossági csomagfelvevő helyeinek, az úgynevezett GLS CsomagPontoknak a számát az országban. A robbanásszerű terjeszkedés a kis boltok együttműködésével történik – mondta Oreskó György, a GLS projektvezetője, aki hozzátette: a shop-in-shop (üzlet az üzletben) rendszerben működő hálózat népszerűségét és forgalmát nagyban növeli az internetes kereskedelem terjedése.

Online piaci szakértők szerint az internetes értékesítés jelenlegi forgalma nagyjából évi kétmilliárd forint, a növekedés pedig havonta 20 százalék. A háromszázezer online vásárló 75 százaléka utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást, áll a társaság közleményében.

A fentiek fényében a GLS az idei (áprilistól jövő év áprilisáig tartó) üzleti évében 20-30 százalékos bevételnövekedést vár a CsomagPontoktól, amivel jelentősen növelni tudják majd jelenlegi 10 százalékos részesedésüket a becsléseik szerint jelenleg 60 milliárdos csomagszállítási piacon.

A megrendelések növekedésének üteme azonban azt sem zárja ki, hogy a GLS jelentősen túlszárnyalja majd saját várakozásait, mind az év végére tervezett 350 CsomagPont, mind pedig a bevétel tekintetében. A cég tervei szerint 2008 végére már 750 csomagfeladási hely működik majd Magyarországon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!