A GLS General Logistics System Hungary Csomaglogisztikai Kft. az elmúlt fél évben csaknem megduplázta, 110-ről 200-ra növelte lakossági csomagfelvevő helyeinek, az úgynevezett GLS CsomagPontoknak a számát az országban. A robbanásszerű terjeszkedés a kis boltok együttműködésével történik – mondta Oreskó György, a GLS projektvezetője, aki hozzátette: a shop-in-shop (üzlet az üzletben) rendszerben működő hálózat népszerűségét és forgalmát nagyban növeli az internetes kereskedelem terjedése.
Online piaci szakértők szerint az internetes értékesítés jelenlegi forgalma nagyjából évi kétmilliárd forint, a növekedés pedig havonta 20 százalék. A háromszázezer online vásárló 75 százaléka utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást, áll a társaság közleményében.
A fentiek fényében a GLS az idei (áprilistól jövő év áprilisáig tartó) üzleti évében 20-30 százalékos bevételnövekedést vár a CsomagPontoktól, amivel jelentősen növelni tudják majd jelenlegi 10 százalékos részesedésüket a becsléseik szerint jelenleg 60 milliárdos csomagszállítási piacon.
A megrendelések növekedésének üteme azonban azt sem zárja ki, hogy a GLS jelentősen túlszárnyalja majd saját várakozásait, mind az év végére tervezett 350 CsomagPont, mind pedig a bevétel tekintetében. A cég tervei szerint 2008 végére már 750 csomagfeladási hely működik majd Magyarországon.