Számomra a befektetésmegtérülési számítások sokkal komplexebb méréseket jelentenek. A keresőmarketing például olyan lehetőségeket nyújt számunkra, ahol a reklámra kiadott pénz mozgása teljesen transzparenssé válik. Egy keresőben úgy is hirdethetünk, hogy csak az általunk megadott kulcsszavakra jelenjen meg a reklámunk, a fizetés pedig az ezekre a szavakra megjelent találati oldalakból és a hirdetésünkre való rákattintásból adódik össze.
A google.com nemzetközi keresőben úgy is lehet hirdetni, hogy csak a kattintásért fizessünk, illetve azt is meghatározhatjuk, hogy mekkora összeget fogunk elkölteni. Tehát nemcsak célzott reklámozásról beszélhetünk (csak azok érkeznek a website-unkra, akiket tényleg érdekel a téma), hanem kiszámítható reklámköltésről is, amit szinte semmilyen más médiacsatorna nem biztosíthat számunkra. A befektetésmegtérülési számítások ilyen eszközök használatával egyszerű matematikai számításokká válnak.
Azzal, hogy a keresőmarketingben milyen más utóértékelési és befektetésmegtérülési számításokat végezhetünk, későbbi fejezetek foglalkoznak részletesebben.
Damjanovich Nebojsa
(Részlet a Keresőmarketing című könyvemből)
www.damjanovich.hu
Az internetes láthatóságról, azaz mi a keresőmarketing?
...Kit érdekel Ön? Ismeri közel 1.8 millió ember az Ön termékét, szolgáltatását, cégét? Érdekel egyáltalán valakit az, amit Ön csinál szívvel-lélekkel? Van értelme sok-sok forintot reklámra költeni? - Nos, a kérdéseknek nincs vége, nem kap 100 százalékos, megnyugtató választ soha. Mi azonban tudunk válaszolni, hisz Tőlünk - Velünk kérdezik... - Hódi Imre, Góliát kereső