3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyomtatási piacon tapasztalható visszaesés ellenére a 11-20 lap/perc színes lézernyomtatók kategóriában megduplázta eladásait a japán OKI magyarországi leánya – közölte a cég sajtóközleményben. A vállalat szerint idén az olcsó készülékek piaca nő majd.

Az IDC nemzetközi gazdaságkutató és piacelemző cég 2006-os évre vonatkozó előzetes adatai szerint a magyarországi össz-nyomtatópiac mintegy 20 százalékkal csökkent. 2006-ban a teljes nyomtatópiac 290 ezer darabról 235 ezerre esett vissza 2005-höz képest. Az IDC korábban jelentős növekedést prognosztizált a szektorban minden kategóriában, különösen a színes nyomtatók terén.

Az olcsót keresik idén

A kedvezőtlen piaci környezet ellenére a japán OKI hazai leányvállalata a 11-20 lap/perc színes lézer nyomtató (CLC) kategóriában duplájára növelte eladásait az elmúlt évben, amellyel ebben a szegmensben piacvezetővé vált - derül ki a cég sajtóközleményéből.

A tavalyi év gazdasági hatásaival indokolta a jelentős mértékű általános visszaesést a nyomtatási piacon Barlavits Péter az OKI Systems Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója. Ennek köszönhetően ugyanis az informatikai piac lelassult, a források szűkösebbé váltak és a kkv-szektor is tovább koncentrálódott.

Az OKI eredményességét a klasszikus értékesítési csatornák és a két lépcsős disztribúciós modell fenntartásával, illetve új marketingkommunikációs modell bevezetésével magyarázta.

A cég szerint 2007 az informatikai piac további csökkenéséről fog szólni, mely a hardver és szoftver területeket egyaránt érinti. A csökkenő vásárlóerő a belépő szintű, igen olcsó - 15 000 forint körüli - mono készülékek iránt növelheti meg a keresletet. A hazai nyomtatópiac mintegy 60 százalékát egyelőre még az alacsony (hozzávetőlegesen 15-20 ezer forintos) áron kínált lézer és tintasugaras készülékek adják - áll a sajtóközleményben.

Barlavits Péter az utolsó negyedévben számít komolyabb áttörésre, amikor elérhetővé válnak majd azok az EU-s források, amelyek kihathatnak az infrastrukturális fejlesztésekre. 2008-tól permanens növekedést vár a cég, hiszen az Új Magyarország Nemzeti Fejlesztési Terv számos olyan beruházást tartalmaz, amelyek részeként informatikai jellegű fejlesztésekre is szükség lesz.

Második hely a nyomtatási piacon

Az OKI 1443 darab 11-20 lap/perc színes lézer nyomtató (CLC) készüléket adott el tavaly. A termék iránt 2006-ban közel 12 százalékkal csökkent a kereslet, holott az IDC korábban mintegy 30 százalékos bővülést vetített elő.

Az elektrosztatikus nyomtatók kategóriájában a 7 százalékos visszaesés ellenére a vállalat 26 százalékkal növelte piaci részesedését. A lézer szegmensen belül az ML kategóriában (mono lézer) 12 és fél százalékkal tudott bővülni. Összességében az OKI 2006-ban 89 százalékkal növelte meg eladásait, amellyel második helyet tudhatja magáénak a hazai teljes színes nyomtató piacon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!