4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az olimpiai közvetítés óta nem volt annyi nézője az M1-nek, mint most szombat este. A ByeAlex sikerét hozó Eurovíziós Dalfesztivál döntője az idősávjában a legerősebb számokat produkálta a kereskedelmi célcsoportban. Hozzátehetjük azonban, hogy A dal című műsor mellett nem sok öröme adódott a köztévé vezetőségének.

A múlt hét során televíziós nézettségi szempontból a legizgalmasabb kérdés az volt, hogy hétköznapokon a TV2 vetélkedője, a 40 milliós játszma képes lesz-e legyőzni az RTL Klub magazinműsorát, a Fókuszt. Szintén választ kaphattunk arra, hogy a nem túl erősen rajtoló Éjjel-nappal Budapest magára tud-e találni, vagy a Családi titok révén idő előtt elbukik az RTL egyik nagyreményű sajátgyártású műsora.

Az első kérdésre egyelőre igen a válasz, hiszen a vetélkedő több alkalommal is meglepte a Fókuszt, és a hétköznapokon döntetlen körüli eredménnyel (mivel nem pontosan egy időben kerülnek adásba, így érdemes ezt a kissé pontatlan meghatározást alkalmazni) zárt a két műsor. Változó volt a helyzet a másik „összecsapás” alkalmával is. Többnyire minimális különbséggel zárt a két műsor, számottevő különbség csak pénteken alakult ki, amikor az Éjjel-nappal Budapest az RTL átlagát is túl tudta szárnyalni. Ezt azonban trendszerű emelkedésnek még semmiképpen sem neveznénk.

A magunk részéről a szombat esti számokat vártuk leginkább, hiszen a meglepetéssel záruló A dal című műsor nézettsége kapcsán sok volt a kérdőjel. A döntőig ugyan (az M1 közönségarányához mérten mindenképpen) jól szerepelt a műsor, ám nem tudta megverni a nagy kereskedelmi adók vele egyidőben futó műsorait. A döntő alkalmával azonban másképp alakultak a dolgok, a műsor első része ugyan még elmaradt az RTL filmjétől, A sztárkivetettől, azt követően azonban a ByeAlex fémjelezte második részre a nézők a közszolgálati csatorna elé telepedtek. Érdekesség, hogy a műsor inkább tekinthető nosztalgikusnak, mint fiatalosnak, hiszen a teljes népesség körében jóval kedvezőbb mutatókkal rendelkezett, mint a 18 és 49 évesek között. Azt mindenesetre elmondhatja az MTV, hogy A dal iránt megnyilvánuló érdeklődés csak a foci-vb-vel és az olimpiával volt összevethető.

Egy estét sem nyert a TV2

Bár a két nagy kereskedelmi csatorna között a múlt héten sem szűkült a távolság, ám ezúttal nem sikerült a 18-49-es korosztályban egyetlen estét sem megnyernie a TV2-nek. A főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 21,6 százalék lett, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 17,6 százaléka követte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Cool "állhatott fel", melyet átlagosan a nézők 5,4 százaléka nézett. Ezt követően holtversenyben következett az M1 és az F+ (5% SHR). A mezőny végén a Viasat 3 zárt, mely 4,3 százalékos közönségarányt ért el.

Hétfőn az NCIS és az NCIS: Los Angeles is maga mögé utasította a két részt kapó Csont nélkült. Kedden a TV2-n vetített Men in Black 2 alulmaradt A mentalistával szemben, de A Grace klinikát legyőzte. Szerdán a Szulejmán tartotta magát a gyengébb nézettségű Sherlock és Watson ellen. Hajdú Péter azonban már a TV2 számára hozott nézőket. Csütörtökre a TV2 lendülete teljesen elfogyott, nem is sikerült az Egetverő haderővel legyőzni az RTL Klubot.

A szombati napról már ejtettünk szót, az RTL kora esti filmje volt a legsikeresebb, utána azonban jöttek az ifjú dalnokok az Eurovíziós Dalfesztivál hazai selejtezőjének döntőjében. Az estét ugyan az RTL Klub nyerte, ám az M1 közönségaránya lett a második legmagasabb. Vasárnap is szoros lett az eredmény, hiszen a Csúcsformában 3 című filmnek köszönhetően az este első fele az RTL Klubé lett, míg a második felét a TV2 nyerte a Kiscsávó című filmmel.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!