A múlt hét során televíziós nézettségi szempontból a legizgalmasabb kérdés az volt, hogy hétköznapokon a TV2 vetélkedője, a 40 milliós játszma képes lesz-e legyőzni az RTL Klub magazinműsorát, a Fókuszt. Szintén választ kaphattunk arra, hogy a nem túl erősen rajtoló Éjjel-nappal Budapest magára tud-e találni, vagy a Családi titok révén idő előtt elbukik az RTL egyik nagyreményű sajátgyártású műsora.
Az első kérdésre egyelőre igen a válasz, hiszen a vetélkedő több alkalommal is meglepte a Fókuszt, és a hétköznapokon döntetlen körüli eredménnyel (mivel nem pontosan egy időben kerülnek adásba, így érdemes ezt a kissé pontatlan meghatározást alkalmazni) zárt a két műsor. Változó volt a helyzet a másik „összecsapás” alkalmával is. Többnyire minimális különbséggel zárt a két műsor, számottevő különbség csak pénteken alakult ki, amikor az Éjjel-nappal Budapest az RTL átlagát is túl tudta szárnyalni. Ezt azonban trendszerű emelkedésnek még semmiképpen sem neveznénk.
A magunk részéről a szombat esti számokat vártuk leginkább, hiszen a meglepetéssel záruló A dal című műsor nézettsége kapcsán sok volt a kérdőjel. A döntőig ugyan (az M1 közönségarányához mérten mindenképpen) jól szerepelt a műsor, ám nem tudta megverni a nagy kereskedelmi adók vele egyidőben futó műsorait. A döntő alkalmával azonban másképp alakultak a dolgok, a műsor első része ugyan még elmaradt az RTL filmjétől, A sztárkivetettől, azt követően azonban a ByeAlex fémjelezte második részre a nézők a közszolgálati csatorna elé telepedtek. Érdekesség, hogy a műsor inkább tekinthető nosztalgikusnak, mint fiatalosnak, hiszen a teljes népesség körében jóval kedvezőbb mutatókkal rendelkezett, mint a 18 és 49 évesek között. Azt mindenesetre elmondhatja az MTV, hogy A dal iránt megnyilvánuló érdeklődés csak a foci-vb-vel és az olimpiával volt összevethető.
Egy estét sem nyert a TV2
Bár a két nagy kereskedelmi csatorna között a múlt héten sem szűkült a távolság, ám ezúttal nem sikerült a 18-49-es korosztályban egyetlen estét sem megnyernie a TV2-nek. A főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 21,6 százalék lett, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 17,6 százaléka követte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Cool "állhatott fel", melyet átlagosan a nézők 5,4 százaléka nézett. Ezt követően holtversenyben következett az M1 és az F+ (5% SHR). A mezőny végén a Viasat 3 zárt, mely 4,3 százalékos közönségarányt ért el.
Hétfőn az NCIS és az NCIS: Los Angeles is maga mögé utasította a két részt kapó Csont nélkült. Kedden a TV2-n vetített Men in Black 2 alulmaradt A mentalistával szemben, de A Grace klinikát legyőzte. Szerdán a Szulejmán tartotta magát a gyengébb nézettségű Sherlock és Watson ellen. Hajdú Péter azonban már a TV2 számára hozott nézőket. Csütörtökre a TV2 lendülete teljesen elfogyott, nem is sikerült az Egetverő haderővel legyőzni az RTL Klubot.
A szombati napról már ejtettünk szót, az RTL kora esti filmje volt a legsikeresebb, utána azonban jöttek az ifjú dalnokok az Eurovíziós Dalfesztivál hazai selejtezőjének döntőjében. Az estét ugyan az RTL Klub nyerte, ám az M1 közönségaránya lett a második legmagasabb. Vasárnap is szoros lett az eredmény, hiszen a Csúcsformában 3 című filmnek köszönhetően az este első fele az RTL Klubé lett, míg a második felét a TV2 nyerte a Kiscsávó című filmmel.
mfor.hu