A tavalyi utolsó negyedévben a televíziós költések közel 15 százalékkal csökkentek, a napilapok hirdetési bevételei 10,4 százalékkal estek vissza az előző évben mért értékekhez képest, ugyanakkor az online reklámpiac csak 7 százalékkal csökkent.
A felmérés szerint ennek oka, hogy az online médiumok sokkal rugalmasabbak, mint a rádió, a tv és a nyomtatott sajtó, a válaszreakciók is sokkal hamarabb érkeznek egy internetes kampány esetében, mint a többi médiumnál. A megkérdezett hirdetők 90 százaléka egyetért azzal, hogy az Internet közönsége jó célcsoport és könnyen elérhetőek. Előnyként említették a reklámozók az Internet rugalmasságát és speciális kommunikációs lehetőségeit, többségük úgy gondolj az internet a leghatékonyabb a targetálás szempontjából.
Az online piac jobban ellenállt
A CMR médiakutató vállalat legfrissebb elemzése szerint az online hirdetési piac állt leginkább ellen a recessziónak.