2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online reklámok piaca a tavalyi 1,6 milliárd forintról az idén várhatóan 2,2-2,5 milliárd forintra nő.

Az online reklámok piaca a tavalyi 1,6 milliárd forintról az idén várhatóan 2,2-2,5 milliárd forintra nő - közölte Farkas Sándor, a piac 10 százalékát birtokló ActiveAgent Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója egy mai sajtótájékoztatón. A szakember elmondta, hogy ma még csupán a teljes reklámpiac 0,8-1 százalékát kitevő internetes reklámok nagyobb arányú bővülését több tényező is akadályozza. Ezek közűl kiemelte a kampányok nehéz mérhetőségét, valamint a nagy hirdető cégek bizalmatlanságát.

Mint a szakember elmondta tavaly az online reklámok 41 százaléka reklámügynökségektől, a többi közvetlenül a megbízóktól származott. Mára ez az arány átfordult a reklámügynökségek felé. Az online hirdetések mintegy 70 százaléka 2000-ben infokommunikációs cégekhez, 15 százaléka pénzügyi szolgáltatókhoz kötődött.

Farkas Sándor szerint ez évben a pénzügyi cégek aránya nő, jelentőssé válnak a gépjármű-reklámok is, ám a napi cikkeket forgalmazó cégek továbbra is távolmaradnak a nettől. Így az étel-ital, mosószer és egyéb nagy hirdetők online reklámjai még nem igen jelennek meg. Egyenlőre optimistán ítélik meg a piacot, a Magyarországot jellemző kedvező kilátásokat nem veszélyezteti, hogy az Egyesült Államokban az informatikai cégek kedvezőtlen gazdasági helyzete miatt az idén 10-15 százalékkal csökken az online reklámpiac.

Az szakember utalt arra, hogy Magyarországon az internetes reklám az egyik legolcsóbb reklámfajta, ugyanis egy kampány átlagosan 7-9 millió forintba kerül. Az online reklámokon belül a leggyakoribbak az úgynevezett banner-reklámok, amelyekért megjelenítésenként 5-7 forintot fizetnek a megbízók. A svájci tulajdonú ActiveAgent a piacbővülés hátráltató tényezőjeként említett nehéz mérhetőség javítására új módszert dolgozott ki. A letöltésszám, valamint a válaszadási hajlandóság statisztikái mellett mostantól lehetőség nyílik az oldalra látogatók számának valós becslésére is. A látogatóbázis ismeretében tervezhetőbbé válik az internetes reklámstratégia, hiszen szabályozható a reklámok megjelenésének gyakorisága - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!