Az online reklámok piaca a tavalyi 1,6 milliárd forintról az idén várhatóan 2,2-2,5 milliárd forintra nő - közölte Farkas Sándor, a piac 10 százalékát birtokló ActiveAgent Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója egy mai sajtótájékoztatón. A szakember elmondta, hogy ma még csupán a teljes reklámpiac 0,8-1 százalékát kitevő internetes reklámok nagyobb arányú bővülését több tényező is akadályozza. Ezek közűl kiemelte a kampányok nehéz mérhetőségét, valamint a nagy hirdető cégek bizalmatlanságát.
Mint a szakember elmondta tavaly az online reklámok 41 százaléka reklámügynökségektől, a többi közvetlenül a megbízóktól származott. Mára ez az arány átfordult a reklámügynökségek felé. Az online hirdetések mintegy 70 százaléka 2000-ben infokommunikációs cégekhez, 15 százaléka pénzügyi szolgáltatókhoz kötődött.
Farkas Sándor szerint ez évben a pénzügyi cégek aránya nő, jelentőssé válnak a gépjármű-reklámok is, ám a napi cikkeket forgalmazó cégek továbbra is távolmaradnak a nettől. Így az étel-ital, mosószer és egyéb nagy hirdetők online reklámjai még nem igen jelennek meg. Egyenlőre optimistán ítélik meg a piacot, a Magyarországot jellemző kedvező kilátásokat nem veszélyezteti, hogy az Egyesült Államokban az informatikai cégek kedvezőtlen gazdasági helyzete miatt az idén 10-15 százalékkal csökken az online reklámpiac.
Az szakember utalt arra, hogy Magyarországon az internetes reklám az egyik legolcsóbb reklámfajta, ugyanis egy kampány átlagosan 7-9 millió forintba kerül. Az online reklámokon belül a leggyakoribbak az úgynevezett banner-reklámok, amelyekért megjelenítésenként 5-7 forintot fizetnek a megbízók. A svájci tulajdonú ActiveAgent a piacbővülés hátráltató tényezőjeként említett nehéz mérhetőség javítására új módszert dolgozott ki. A letöltésszám, valamint a válaszadási hajlandóság statisztikái mellett mostantól lehetőség nyílik az oldalra látogatók számának valós becslésére is. A látogatóbázis ismeretében tervezhetőbbé válik az internetes reklámstratégia, hiszen szabályozható a reklámok megjelenésének gyakorisága - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Az online reklámpiac 40 százalékkal bővülhet
Az online reklámok piaca a tavalyi 1,6 milliárd forintról az idén várhatóan 2,2-2,5 milliárd forintra nő.