Putyin rendelete szerint az orosz állam legalább 45 százalékot őriz meg az egységes AiRUnionban. Az állam a KrasAirben 51 százalékkal rendelkezik.
A gazdasági és a közlekedési tárca azért szorgalmazta a KrasAirt és még négy regionális légitársaságot összefogó AiRUnion egységes holdinggá való alakítását, hogy versenyt támaszthasson a piacvezető Aeroflotnak.
Abramovics szerint mindenekelőtt azért lenne fontos, hogy Oroszország második számú légitársasága (amivé az egyesüléssel az AirUnion válhat az Aeroflot mögött) magánellenőrzés alá kerüljön, mert különben nem alakulna ki valódi konkurencia, hanem csak az igazgatótanácsokban ülő hivatalnokok versenye zajlana. Továbbá egy magánrészvényesek ellenőrizte AiRUnion vonzóbb lenne a befektetők szemében.
Abramovics másik fő érve az AiRUnion fúziója mellett a megszerzett Malév járathálózatával való integráció volt, ami a gyér forgalmú és viszonylag kis orosz piacról a sűrű forgalmú, nagy európai piacra való bejutás lehetőségét kínálja számára.