2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A UPS bejelentette, hogy ez év folyamán felmondja a tíz Airbus A380 teherszállító repülőgépre szóló megrendelését. Ezzel az utolsó megrendelőjét is elveszítette a szuperjumbó teherszállító.

A Fedex és az ILFC lízingtársaság után a UPS is elveszítette az európai konszern, az EADS gigateherszállítójába vetett hitét. A Fedex még tavaly novemberben mondta fel tíz plusz tíz gépre szóló megrendelését, az ILFC pedig inkább az utasszállítót választotta az öt teher helyett. A UPS döntését már korábban, január végén megszellőztette a francia sajtó.

Az Airbus február végén egyeztetett a UPS-szel majd a csomagszállító vállalat elemezte a lehetőségeket. Az egyeztetés alkalmával ugyanis az Airbus módosította az első A380 jumbo teherszállító repülőgép előütemezett szállítási dátumát. Az újabb időpont 2010-ről 2012-re módosult. Az eredeti tervek szerint az első gépet már 2009-ben átvehette volna a UPS.

Eredetileg a UPS úgy tervezte, hogy belső vizsgálat útján dönt arról, hogy a vállalat várhat-e 2012-ig a repülőgépekre, de azóta nyilvánosságra került az az új információ, mely szerint az Airbus az A380 teherszállítói verzióján dolgozó munkatársait átcsoportosítja az utasszállító programhoz.

"Korábbi egyeztetéseink alapján úgy éreztük, hogy 2012 az Airbus számára is teljesíthető és számunkra is elfogadható szállítási időpont lehet" - mondta David Abney, a UPS operatív igazgatója és a UPS Airline elnöke. "Mostanra azonban már nem érezzük biztosnak, hogy az Airbus tartani tudná ezt az időpontot" - tette hozzá.

Az Airbus ezek után már csak a kétszintes utasszállítóban bízhat. Összesen 151 gépre van eddig rendelés, ezek közül a legtöbbet az Emirates rendelt, 43 darabot. Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbus gyártója, az EADS komoly gondokkal küszködik: a társaságnál tízezres létszámleépítésre készülnek, hogy a gyatrára sikerült tavalyi üzleti évet valahogy elfeledtessék (90 millió euró nyereséget értek el a 2005-ös 1,6 milliárd után).

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!