A market-Institute által elvégzett felmérés szerint a megkérdezettek 15 százaléka határozottan kevesebbet, 34 százaléka valamennyire kevesebbet autózik. Elsősorban a nők használják kevésbé gépjárművüket, a megkérdezettek 54 százaléka, a férfiaknál 44 százalék ez az arány.
Mindamellett a válaszadók 58 százaléka mondta azt, hogy naponta, illetve majdnem minden nap autóba ül, míg az első, 2007 decemberében végzett vizsgálatban arányuk még 68 százalék volt.
Az üzemanyag drágulása jelentősen befolyásolja a vásárlási szempontokat is: a fenntartási költség, illetve a fogyasztás az osztrákok 80 százalékának a legfontosabb, a motor teljesítményének a jelentősége viszont 34 százalékról 24-re csökkent. A legnagyobb mértékben, 31 százalékról 63 százalékra nőtt a környezetvédelem szempontja a vásárlásnál.