Az ügyfélkapcsolat szempontjából különösen fontos lehet valamely változáskezelő eszköz, amelyben az ügyfél be tudja írni minden problémáját, és folyamatosan nyomon tudja követni, hogy a probléma kezelése milyen állapotban van.
Összegzés
Ha tudatában vagyunk az ügyféllel való kapcsolatunk hangulatváltozásainak tényezőivel, és tudjuk, hogy melyek azok a buktatók, amelyeket érdemes elkerülni, akkor nagyobb az esélyünk, hogy eljutunk az "ezüstlakodalomig" (természetesen csak IT szemszögből nézve). Illetve ha mégis elvállunk, akkor az szépen történik meg, válóperes bírák nélkül.
A szerző az IQSOFT munkatársa
Az ügyfél hangulatváltozásai a szoftverfejlesztési projektek életciklusa során
Az ügyfél-vállalkozó kapcsolat a szoftverfejlesztési projektek sikerének talán legfontosabb tényezője Hiába készül el műszaki értelemben a legkiválóbb rendszer, ha a felhasználóval nem megfelelően kialakított kapcsolat miatt az nem jut el a felhasználókhoz. Az alábbi összefoglaló nemcsak a vállalkozó, de a megbízói oldal szempontjából is tanulságos lehet.