A Microsoft a hírek szerint jövőre a pop-up ablakok megnyílását gátló programot ad hozzá az Internet Explorer csomagjához. Amennyiben ez bekövetkezik, kipukkanhat a pop-up buborék, mivel az IE uralja az internetes keresők piacát.
A főbb netes hirdetők és reklámszakemberek próbálnak felkészülni az időszakra, mikor a felugró hirdetések blokkolva lesznek. A gátló program kivédése, illetve ettől e legnépszerűbb világhálós reklámtipustól eltérő hirdetési formák kitalálása a legfőbb feladat a szektorban.
A pop-up piac az internetes szektor bővülésével kezdett el virágozni. A hirdetők annyi felugró reklámot tettek fel az oldalakra, amennyit akartak, így általánossá vált, hogy nem lehetett olvasni a híreket az agresszívan feljövő ablakoktól.
A kiugró reklámok tizenháromszor eredményesebbek, mint a bannerek. Emiatt ebben az évben például augusztustól októberig 19,6 milliárd pop-upot helyeztek el az ügynökségek a világhálón, mutatta ki a Nielsen/Net Ratings webkutató cég.
Az ennek nyomán kialakuló olvasói elégedetlenség miatt kezdte el fejleszteni a Microsoft a hirdetés-gátló eszközt. Jelenleg még csak a Yahoo biztosít felhasználóinak a pop-upok beugrálását megakadályozó szolgáltatást, de az Internet Explorer ilyen felszereltégű megjelenése megbéníthatja az internetes reklámpiacot. A szektor jelenleg a blokkolást blokkoló eszközök kifejlesztésében látják a túlélést.
Az új Internet Explorer megöli a pop-up üzletet
A Microsoft a hírek szerint jövőre a pop-up ablakok megnyílását gátló programot ad hozzá az Internet Explorer csomagjához. Amennyiben ez bekövetkezik, kipukkanhat a pop-up buborék, mivel az IE uralja az internetes keresők piacát.