A Malév álláspontja szerint a sztrájkkövetelések közül csak a Q400-as gépeken repülő pilóták jövedelmének 30 százalékos emelésére vonatkozó követelés képezheti a sztrájk alapját - mondta el Hegedűs Ádám, a Malév megbízott kommunikációs osztályvezetője az MTI-nek. Ugyanakkor hozzátette: a légitársaság nem tudja teljesíteni a pilóták bérkövetelését, mivel az, a típuson repülő pilóták teljes jövedelmének 30 százaléka, összességében több százmillió forintot tenne ki.
A Malév pilótái szerdán 11:40 és 13:40 óra között tartanak figyelmeztető sztrájkot. A Hunalpa egyebek között a Q400-as pilóták számára pótlék bevezetését, kiszámolható, tervezhető elbocsátási rendet, a kölcsönzött munkaerő megszüntetését követeli, ám a munkáltató csak az elsőt tartja sztrájkalapnak.
Hegedűs Ádám elmondta: a szakszervezet többi követelése nem ad alapot a sztrájkra, mert például az elbocsátásokat hatályos kollektív szerződés szabályozza. A Malév eddig is tárgyalt a pilótákkal az összes sztrájkkövetelésről, és erre a jövőben is hajlandó, azonban a sztrájktörvénybe ütköző követelésekről csak a sztrájktárgyalásokon kívül kíván egyeztetni.
Óvári Tamás, a Hunalpa elnöke az MTI-nek elmondta: a Malév által a sztrájktörvénybe ütközőnek vélt követeléseiket is fenntartják, de nem zárkóznak el attól, hogy konszenzus esetén a sztrájktárgyalásokon kívül egyezzenek meg ezekről a pontokról.
A bérköveteléssel kapcsolatban Óvári Tamás kiemelte: a Q400-as pilóták kieső jövedelmét szeretnék kompenzálni a 30 százalékos pótlék bevezetésével, nem pedig extra-jövedelmet szeretnének. A szakszervezet azért szeretne pótlékot, mert az új légcsavaros repülőgépeken repülő pilótáknak az útvonalhálózat és a fizetési struktúrákból adódóan 40 százalékkal kevesebb a jövedelmük, mint az előző években.
MTI/Menedzsment Fórum