2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév pilóták érdekképviselete minden követelésükről a sztrájktárgyalások keretében kíván tárgyalni a légitársasággal, ugyanakkor nem zárkóznak el attól, hogy konszenzus esetén a sztrájktárgyalásokon kívül egyezzenek meg a Malév által a sztrájktörvénybe ütközőnek tartott pontokról - közölte a Hunalpa szerdán az MTI-vel.

A Malév álláspontja szerint a sztrájkkövetelések közül csak a Q400-as gépeken repülő pilóták jövedelmének 30 százalékos emelésére vonatkozó követelés képezheti a sztrájk alapját - mondta el Hegedűs Ádám, a Malév megbízott kommunikációs osztályvezetője az MTI-nek. Ugyanakkor hozzátette: a légitársaság nem tudja teljesíteni a pilóták bérkövetelését, mivel az, a típuson repülő pilóták teljes jövedelmének 30 százaléka, összességében több százmillió forintot tenne ki.

A Malév pilótái szerdán 11:40 és 13:40 óra között tartanak figyelmeztető sztrájkot. A Hunalpa egyebek között a Q400-as pilóták számára pótlék bevezetését, kiszámolható, tervezhető elbocsátási rendet, a kölcsönzött munkaerő megszüntetését követeli, ám a munkáltató csak az elsőt tartja sztrájkalapnak.

Hegedűs Ádám elmondta:  a szakszervezet többi követelése nem ad alapot a sztrájkra, mert például az elbocsátásokat hatályos kollektív szerződés szabályozza. A Malév eddig is tárgyalt a pilótákkal az összes sztrájkkövetelésről, és erre a jövőben is hajlandó, azonban a sztrájktörvénybe ütköző követelésekről csak a sztrájktárgyalásokon kívül kíván egyeztetni.

Óvári Tamás, a Hunalpa elnöke az MTI-nek elmondta: a Malév által a sztrájktörvénybe ütközőnek vélt követeléseiket is fenntartják, de nem zárkóznak el attól, hogy konszenzus esetén a sztrájktárgyalásokon kívül egyezzenek meg ezekről a pontokról.

A bérköveteléssel kapcsolatban Óvári Tamás kiemelte: a Q400-as pilóták kieső jövedelmét szeretnék kompenzálni a 30 százalékos pótlék bevezetésével, nem pedig extra-jövedelmet szeretnének. A szakszervezet azért szeretne pótlékot, mert az új légcsavaros repülőgépeken repülő pilótáknak az útvonalhálózat és a fizetési struktúrákból adódóan 40 százalékkal kevesebb a jövedelmük, mint az előző években.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!