A Tagesspiegel című lap értesülése szerint a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) márciusban vagy áprilisban nyit, de napi kevesebb mint tíz járatot indít vagy fogad. Azt egyelőre nem tudni, hogy a légikikötő mikor kezd teljes kapacitással üzemelni - írta a lap.
Az új berlini repülőtér átadásának időpontját már számos alkalommal módosították. A beruházás költsége az első tervezetben szereplő 2,4 milliárd euró helyett már 4,4 milliárd euró. A Willy Brandt-repülőtéren a forgalom megindítását eredetileg 2011 novemberére tervezték, majd a nyitás dátumát 2012 júniusára, később 2013 októberére, most pedig a jövő év tavaszára változtatták. A repülőteret 2006-ban kezdték építeni.
A késedelmet elsősorban az okozza, hogy újra kellett tervezni és át kellett építeni az automatikus tűzvédelmi berendezést a terminálon. A feladat összetettségét mutatja, hogy a hatszintes épület összesen 280 ezer négyzetméteres tervezésében több mint 150 tervezőiroda működött közre.
A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér évi 27 millió utas fogadására lesz alkalmas. A várakozások szerint az első évben 25 millió utazó fordul majd meg a BER-en, amely így már működése első évében bekerülhet Európa tíz legforgalmasabb légikikötője közé.
Berlinben a város gyorsan növekvő turisztikai népszerűsége miatt sürgősen szükség lenne a repülőtéri kapacitás bővítése. A személyforgalom az utóbbi nyolc év alatt megduplázódott, csak tavaly egymillióval nőtt. A két berlini nemzetközi repülőtéren - Tegel és Schönefeld - így 2012-ben összesen 25 millió utas fordult meg, ami minden korábbinál nagyobb szám. A repülőterek súlyosan túlterheltek, Tegelen például tavaly 17 milliós utasforgalmat bonyolítottak le, pedig a hetvenes években épült légikikötőt évi 8 millió utas fogadására tervezték.
MTI