2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Berlin régóta várt új nemzetközi légikikötője várhatóan tavasszal kezd üzemelni, de egyelőre csak részlegesen.

A Tagesspiegel című lap értesülése szerint a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) márciusban vagy áprilisban nyit, de napi kevesebb mint tíz járatot indít vagy fogad. Azt egyelőre nem tudni, hogy a légikikötő mikor kezd teljes kapacitással üzemelni - írta a lap.

Az új berlini repülőtér átadásának időpontját már számos alkalommal módosították. A beruházás költsége az első tervezetben szereplő 2,4 milliárd euró helyett már 4,4 milliárd euró. A Willy Brandt-repülőtéren a forgalom megindítását eredetileg 2011 novemberére tervezték, majd a nyitás dátumát 2012 júniusára, később 2013 októberére, most pedig a jövő év tavaszára változtatták. A repülőteret 2006-ban kezdték építeni.
A késedelmet elsősorban az okozza, hogy újra kellett tervezni és át kellett építeni az automatikus tűzvédelmi berendezést a terminálon. A feladat összetettségét mutatja, hogy a hatszintes épület összesen 280 ezer négyzetméteres tervezésében több mint 150 tervezőiroda működött közre.

A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér évi 27 millió utas fogadására lesz alkalmas. A várakozások szerint az első évben 25 millió utazó fordul majd meg a BER-en, amely így már működése első évében bekerülhet Európa tíz legforgalmasabb légikikötője közé.

Berlinben a város gyorsan növekvő turisztikai népszerűsége miatt sürgősen szükség lenne a repülőtéri kapacitás bővítése. A személyforgalom az utóbbi nyolc év alatt megduplázódott, csak tavaly egymillióval nőtt. A két berlini nemzetközi repülőtéren - Tegel és Schönefeld - így 2012-ben összesen 25 millió utas fordult meg, ami minden korábbinál nagyobb szám. A repülőterek súlyosan túlterheltek, Tegelen például tavaly 17 milliós utasforgalmat bonyolítottak le, pedig a hetvenes években épült légikikötőt évi 8 millió utas fogadására tervezték.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!