Az utolsó három motorvonat hatósági járművizsgája várhatóan április 7-én zajlik le, ha ez eredményes, akkor forgalomba is állhatnak. Az újabb 30 Flirt szállítása hivatalosan 2009 februárjában kezdődik, havonta két darab szerelvény érkezése várható, közölte szerkesztőségünkkel közleményben a vasúttársaság.
Mint ismert, a Stadler még 2007. április 5-én szállította az első két motorvonatot a MÁV részére. Miután a Közlekedési Hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, az újonnan leszállított első Flirt-öket a MÁV április 6-án a Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros útvonalon menetrend szerinti forgalomba állította. A Stadler a további 28 motorvonat leszállítását - havi két Flirt átadásával - 2008 márciusáig teljesítette.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság által végzett vizsgálatoknak a Flirt minden tekintetben megfelelt, így megszerezte a magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt. A típusengedély a későbbiekben Magyarországra érkező Flirt-vonatok mindegyikére érvényes. A hazánkban futó Flirtök karbantartását végző pusztaszabolcsi bázis a vonatok forgalomba állításával egyidőben szintén megkezdte működését.
A motorvonatok jelenleg a Budapest–Tatabánya, Budapest–Székesfehérvár és Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros vasútvonalon közlekednek.
Menedzsment Fórum