Hackl Mónika, a Tesco Global Áruházak Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy egyebek mellett a szokottnál több saját buszt indítottak, átalakították a műszakokat, az áruházak igyekeznek rugalmasan működni. A Tesco áruházaiban a sztrájk első két napján az átlagnál erősebb volt a forgalom, mára átlagosnak mondható - ismertette a szóvivő.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője elmondta, hogy azoknál az üzleteknél, amelyeket elsősorban tömegközlekedési eszközökkel szoktak a vásárlók megközelíteni, 10 százalékot meghaladó mértékű forgalom-visszaesést mértek a sztrájk kezdetekor, mint egy évvel korábban. Hozzátette: a betérő vevők pedig kevesebbet vásárolnak, mint általában szoktak.
A taxisok forgalma viszont a duplájára növekedett a BKV-sztrájk alatt. Dudás Zoltán, a Főtaxi taxi üzletágának igazgatója elmondta, hogy egy átlagos hétköznaphoz képest megduplázódott a forgalmuk, és továbbra is ugyanannyian rendelnek taxit, mint a sztrájk első napjaiban, így folyamatosan megerősített szolgálattal dolgoznak a rendkívüli helyzetben.
Sipeki József, a Tele5 Taxi ügyvezető igazgatója azt mondta: a szokásoshoz képest 40-50 százalékkal nőtt a napi forgalmuk. Annak ellenére, hogy még mindig sok a rendelés, már lehet érezni, hogy az egy munkahelyre járó kollegák összefognak, és megszervezik az eljutást munkahelyükre.
Medgyes Péter, a 6x6 Taxi marketing igazgatója is megerősítette, hogy a BKV-sztrájk óta a napi forgalmuk másfél-kétszerezésre emelkedett. Hangsúlyozta, hogy továbbra sem lankad az érdeklődés, taxis alvállalkozóik teljes erőbedobással dolgoznak.
MTI/Menedzsment Fórum