A Volkswagen, amely az európai piacon érzékeny veszteségeket szenvedett az elmúlt időszakban Kínában vigasztalódhat némileg, hiszen a robbanás előtt álló piacon továbbra is piacvezető.
A német autógyár a kínai piac 38 százalékát tudhatta magáénak az első félévi értékesítések alapján. Az impozáns számok a szakemberek szerint jelentős mértékben a Kínában lévő két VW üzemnek köszönhető. A Sanghajban lévő üzem közel kétszázezer személygépkocsit értékesített június végéig, míg a Changchunban található üzem 130.000 gépkocsi eladásával büszkélkedhet.
Az teljes piacot tekintve 842 ezer új jármű talált gazdára, ami 82 százalékos a forgalombővülést jelent. A gyártott gépkocsik bővülésének száma egy százalékkal még az értékesítési adatokat is felülmúlják. A kínai statisztikai hivatal szerint 903.400 új járművet gyártottak az országban.
Amennyiben a piac továbbra is jelentősen fejlődik - mutatnak rá a szakemberek - a gyártóknak könnyen lehet, hogy át kell értékelniük a stratégiájukat. Míg az észak-amerikai és az európai piac ugyanis a telítődés jeleit mutatja, addig a kínai piac a kiskategóriás járművek esetében óriási szűz piacot jelenthet. Nem véletlen, hogy több nagyvállalat - így a General Motors, a Ford, a Nissan és a Honda is - kínai gyártóegységek létrehozásán, illetve fejlesztésén fáradozik.
Ázsiai expanzió lehet a mentőöv?
A Volkswagen, amely az európai piacon érzékeny veszteségeket szenvedett az elmúlt időszakban Kínában vigasztalódhat némileg, hiszen a robbanás előtt álló piacon továbbra is piacvezető.