A 4-6-os villamos vonalán hat szerelvény közlekedik reggel 7.30 óta. A BKV tájékoztatása szerint a négy Combino és két régi típusú Ganz villamos - amelyek közül egyet meghibásodás miatt ki kellett cserélni - továbbra is szállít utasokat. A BKV fődiszpécsere azt mondta: várhatóan éjfélig biztosan közlekednek majd a Nagykörúton a villamosok.
Budán a 18-as villamos négy szerelvénye jár a Gellért tér és Hűvösvölgy között - a BKV fődiszpécsere szerint valószínűleg fél hétig -, valamint Kispesten a 42-es villamosból is néhány szerelvény szállít utasokat. Emellett az 1-es villamos vonalán nyolc szerelvény közlekedik - várhatóan éjfélig. Péntek reggel vita alakult ki a sztrájkbizottság és a BKV vezetői között a néhány közlekedő villamos kapcsán.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerint Somodi Lászlónak, a BKV vezérigazgató-helyettesének menetrendkészítéssel foglalkozó munkatársai szabadságot vettek ki mára azért, hogy sztrájktörőkként villamost vezethessenek.
Elmondta: a 4-6-os vonalán közlekedő járműveket az előzőleg a járatritkítási tervezet kialakításában résztvevő szakemberek vezetik. Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy az ideiglenes villamosvezetőknek jogosítványuk van, gyakorlatuk viszont nincs, ezért veszélyt jelentenek az utazóközönségre.
Somodi László szerint ugyanakkor a most villamosokat vezetők többsége főállású, és minden szükséges képzettséggel rendelkezik, vonalismerete is van, mivel rendszeresen vezet villamost az adott járatokon. Csak négyen-öten mellékfoglalkozásúak, ők jellemzően a villamosforgalmi üzem és forgalomirányítás területén dolgoznak.
Egy olyan van csak közöttük, aki a szolgáltatástervezési osztályon dolgozik, de érdemben ő sem vett részt a paraméterkönyv tervezetének elkészítésében - tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.