2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a BKV-s szakszervezetek és a vállalat között sem a szakszervezeti követelésekben, sem az esetleges sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatások mértékében a hétfőn reggel indult tárgyalásokon - közölte a közlekedési vállalat.

A cég tájékoztatása szerint a szakszervezetek azt kérik a BKV vezetőségétől, hogy vonják be a tárgyalásokba a főváros, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Pénzügyminisztérium képviselőit is.

Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a BKV Zrt. az első tárgyalási napon elzárkózott minden kérdéstől, amelyet a paraméterkönyv-tervezettel kapcsolatban a szakszervezetek képviselői feltettek. A cég arra hivatkozott, hogy a kérdést először a fővárosi kabinet elé akarják vinni. Azt, hogy egész pontosan mit akarnak a kabinet elé vinni "a BKV nem hajlandó megosztani a szakszervezetekkel" - tette hozzá az elnök.

Nemes Gábor szerint ezzel megsértik a 2007. december 14-én kötött megállapodást, amelyben többek között arról is szó van, hogy a paraméterkönyvvel kapcsolatban minden lényeges információt megoszt a cég a szakszervezetekkel.

A BKV Zrt. szakszervezetei múlt hét pénteken juttatták el sztrájkfelhívásukat a társaság megbízott vezérigazgatójához. A felhívásban az áll, hogy amennyiben a cég nem vonja vissza a járatritkítási tervezetét, április 7-én sztrájkba lépnek a szakszervezetek.

Eddig mintegy húsz szakszervezet jelezte, hogy sztrájkolni fog, ha a tárgyalások nem vezetnek eredményre.

A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!