Az intézkedésre a megrendelések drasztikus visszaesése miatt kényszerül, a létszámleépítések elkerülésének mintegy utolsó lehetőségeként az autóipari beszállító cég.
A Yukimasa Ohoka elnök által jegyzett sajtóközlemény szerint az autóipart sújtó jelenlegi válság a Denso, a világ második legnagyobb autóipari beszállítójának, magyarországi leányvállalatát sem kerülte el.
A megrendelések drasztikus visszaesésének következtében a termelésben jelentős kapacitás felesleg keletkezett. Azt egyrészt újabb vevők megszerzésével, illetve a japán anyavállalattól átcsoportosított újabb megrendelésekkel igyekezett lekötni a vállalkozás, de átmenetileg szükség van a kapacitásfelesleg csökkentésére is.
A termelés december óta csökkentett műszakkal folyik az üzemben, s egy sor költségcsökkentő intézkedés bevezetésére is sor kerül.
Csökkentett munkaidővel őriznék meg a munkahelyeket
"A vállalat alapelveinek megfelelően a munkahelyek lehetséges megőrzése fontos szempont, ezért a költségcsökkentő intézkedések mellett fontolóra veszünk minden olyan megoldást, ami a létszámleépítés elkerülését segítheti elő" - fogalmaz a közlemény.
Utolsó lehetőségként a négynapos munkahetet és az azzal arányos fizetéscsökkentést tervezi bevezetni a cég áprilistól szeptemberig, mindenkire egységesen, a vezetőket is beleértve. Ez azonban csak az egyéni munkaszerződések közös megegyezéssel történő módosításával lehetséges, amiről folynak az egyeztetések.
A Denso Gyártó Magyarország Kft. 1997-től dolgozik Székesfehérváron. Erőátviteli rendszereket gyárt a gépjárműpiac számára. Főként a Toyota és a Ford beszállítója, de jelentős mennyiségeket készít a Nissan és az Isuzu számára is.