Ha hétköznapokon nem a fő vetélytársával, hanem annak egy kábelcsatornájával tud versenyezni a TV2, akkor valami nagyon nincs rendben. A mögöttünk hagyott 48. héten a csatorna hétköznapokon sokkal inkább a Cool ellenfele volt, mint az RTL Klubé, igaz a kábeladót legalább maga mögé utasította. Az idei évi mélypontot azért sikerült csak elkerülni, mert január másodikán egy korábbi büntetés miatt nem sugárzott műsort, az akkori hatnapos héttel pedig alulmúlták a mostani produkciójukat.
A csatorna számára a nézettségi adatok két okból is aggasztóak lehetnek, egyrészt az RTL Klub megint "elment", másrészt mindezt nem úgy tette meg a piacvezető, hogy ők növekedtek, hanem a TV2 esett vissza. Mindez persze egy negatív folyamat része volt, a csatorna hétköznapokon, az ősz folyamán hiába próbálkozott új műsorokkal egyik sem talált jelentős nézői rétegre. A tavasszal felhúzott Édes élet pedig csak ideig óráig tudta javítani az esti időszakot, később – az előzményeket tekintve meglepő módon – viszonylag gyorsan leeresztett, és a TV2 nem is küzdött az újjáélesztésén. Az új műsorok pedig vagy nyomtalanul eltűntek, ahogy az a Zsarukkal történt, vagy csak komoly promóciós tevékenységgel sikerült a csatorna átlaga körül, vagy minimálisan felette tartani, mint ahogy azt a Bumm! című vetélkedőnél láthattuk.
Ezzel szemben az ősz folyamán az RTL Klub új műsorai közül a Konyhafőnök még csak megrengette, a Celeb vagyok ments ki innen viszont padlóra is küldte az azonos műsorsávban sugárzott programokat. Ezek, illetve a bevált műsorok (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) a 18-49-es korcsoportban, főműsoridőben (19-23 óra között) folyamatos előnyt biztosítottak az RTL Klubnak. Más kérdés, hogy ők sem lehetnek maradéktalanul elégedettek, hiszen az X-Faktor csak a selejtezők alatt tudta elérni azt a kimagasló szintet, amit a korábbi szériák során szinte állandóan produkált.
Ami a mögöttünk hagyott napokat illeti, már egy hete beszámoltunk arról, hogy a TV2 legerősebb hétköznapi műsora, a Tények sem tudja uralni a műsorsávját, és ez a 48. héten sem változott, a 18-49 éves korcsoportban immár az RTL-es Híradó lett egyértelműen a legkedveltebb hírműsor, és a teljes lakosságot nézve is kezd átbillenni a mérleg nyelve.
Ahogy fent jeleztük, a TV2 számára eddig a vasárnap volt a mentsvár, hiszen a hét utolsó napján többnyire kimagasló számokat hozott a csatorna. Ráadásul a múlt hét után úgy tűnt, a Rising star is beindulhat, ám a 48. heti számokat nézve ez inkább csak szalmaláng volt. A műsor közönségaránya ugyan így is közel a duplája a csatorna átlagának, ám ezúttal egy romantikus vígjáték, a Kellékfeleség kifogott rajta, és a múlt héten nyert új nézők eltűntek.
Összefoglalva a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 21,2 százaléka követte, míg a TV2 11,7 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool volt a jobb 7,2% SHR-rel, miközben az F+ 5,9 százalékos közönségarányát ért el. A középmezőny végén a Viasat3 (4,5% SHR) beelőzte az M1-et (3,6% SHR). Látva a köztévé legerősebb csatornájának a kínlódását, és azt, hogy az M1 elé sem sikerül komolyabb közönséget leültetni, nehezen érthető, hogy a vezetők miért akarnak (sajtóhírek szerint) újabb adókat létrehozni.
mfor.hu