3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A TV2 a 48. héten csak azért nem döntött negatív rekordot a kereskedelmi célcsoportban a közönségarányt tekintve, mert idei év első hetében egy korábbi büntetés miatt adásszünetet tartott. A csatorna számára az őszi műsorkínálat, a Sztárban sztártól eltekintve nem sok sikert hozott.

Ha hétköznapokon nem a fő vetélytársával, hanem annak egy kábelcsatornájával tud versenyezni a TV2, akkor valami nagyon nincs rendben. A mögöttünk hagyott 48. héten a csatorna hétköznapokon sokkal inkább a Cool ellenfele volt, mint az RTL Klubé, igaz a kábeladót legalább maga mögé utasította. Az idei évi mélypontot azért sikerült csak elkerülni, mert január másodikán egy korábbi büntetés miatt nem sugárzott műsort, az akkori hatnapos héttel pedig alulmúlták a mostani produkciójukat.

A csatorna számára a nézettségi adatok két okból is aggasztóak lehetnek, egyrészt az RTL Klub megint "elment", másrészt mindezt nem úgy tette meg a piacvezető, hogy ők növekedtek, hanem a TV2 esett vissza. Mindez persze egy negatív folyamat része volt, a csatorna hétköznapokon, az ősz folyamán hiába próbálkozott új műsorokkal egyik sem talált jelentős nézői rétegre. A tavasszal felhúzott Édes élet pedig csak ideig óráig tudta javítani az esti időszakot, később – az előzményeket tekintve meglepő módon – viszonylag gyorsan leeresztett, és a TV2 nem is küzdött az újjáélesztésén. Az új műsorok pedig vagy nyomtalanul eltűntek, ahogy az a Zsarukkal történt, vagy csak komoly promóciós tevékenységgel sikerült a csatorna átlaga körül, vagy minimálisan felette tartani, mint ahogy azt a Bumm! című vetélkedőnél láthattuk.


Ezzel szemben az ősz folyamán az RTL Klub új műsorai közül a Konyhafőnök még csak megrengette, a Celeb vagyok ments ki innen viszont padlóra is küldte az azonos műsorsávban sugárzott programokat. Ezek, illetve a bevált műsorok (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) a 18-49-es korcsoportban, főműsoridőben (19-23 óra között) folyamatos előnyt biztosítottak az RTL Klubnak. Más kérdés, hogy ők sem lehetnek maradéktalanul elégedettek, hiszen az X-Faktor csak a selejtezők alatt tudta elérni azt a kimagasló szintet, amit a korábbi szériák során szinte állandóan produkált.

Ami a mögöttünk hagyott napokat illeti, már egy hete beszámoltunk arról, hogy a TV2 legerősebb hétköznapi műsora, a Tények sem tudja uralni a műsorsávját, és ez a 48. héten sem változott, a 18-49 éves korcsoportban immár az RTL-es Híradó lett egyértelműen a legkedveltebb hírműsor, és a teljes lakosságot nézve is kezd átbillenni a mérleg nyelve.

Ahogy fent jeleztük, a TV2 számára eddig a vasárnap volt a mentsvár, hiszen a hét utolsó napján többnyire kimagasló számokat hozott a csatorna. Ráadásul a múlt hét után úgy tűnt, a Rising star is beindulhat, ám a 48. heti számokat nézve ez inkább csak szalmaláng volt. A műsor közönségaránya ugyan így is közel a duplája a csatorna átlagának, ám ezúttal egy romantikus vígjáték, a Kellékfeleség kifogott rajta, és a múlt héten nyert új nézők eltűntek.


Összefoglalva a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 21,2 százaléka követte, míg a TV2 11,7 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool volt a jobb 7,2% SHR-rel, miközben az F+ 5,9 százalékos közönségarányát ért el. A középmezőny végén a Viasat3 (4,5% SHR) beelőzte az M1-et (3,6% SHR). Látva a köztévé legerősebb csatornájának a kínlódását, és azt, hogy az M1 elé sem sikerül komolyabb közönséget leültetni, nehezen érthető, hogy a vezetők miért akarnak (sajtóhírek szerint) újabb adókat létrehozni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!