A döntésre először a jogtulajdonosnak kell reagálnia, hiszen neki van szerződése a versenyre, amelynek így nem lesz helyszíne, a SMF Kft. pedig - a hivatalos értesítést követően - tervezi meg a következő lépését - tette hozzá a beruházás
A múlt heti döntés arra vonatkozott, hogy az MFB nem folyósítja a tervezett 15,3 milliárd forintos hitelt. A jogdíjakat azonban továbbra is biztosítaná a kormány, ha a pálya más, nem állami finanszírozási konstrukcióban megépül - ez 10 évre 20 milliárd forintos kiadást jelent - jelentették be pénteken az MFB és a minisztérium.
Kovács Bence János úgy vélte, hogy mindenképpen lesz Balatonring, de nem tudja, hogy milyen formában és hogyan épül meg. A WCM nevű társaság - amelynek meghatározó tulajdonosa a spanyol Sedesa -, a Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft.-n keresztül a pálya infrastruktúrájába eddig 5,3 milliárd forintot ruházott be.
Arra a kérdésre, hogy nem túl drága-e a versenypálya, azt válaszolta, hogy a terv beárazott költségvetését eddig senki nem vonta kétségbe. Az MFB pedig utólag finanszírozta volna a beruházást, így az elkészült szakaszok teljesülését a bank által felkért cég igazolta volna.
Kovács Bence János hangsúlyozta: a politika akadályozta meg a pálya idei megépítését, köztük a Lehet Más a Politika nevű párt, amelyhez civil szervezetek is csatlakoztak.
MTI