2001. február 26. 11:00

Most, a szigorúbban ellenőrzött internetes marketing költségvetések idején előtérbe kerültek a mérhető teljesítmények.. Érthető tehát, hogy egyszerre több új megoldás is felbukkant.

Most, a szigorúbban ellenőrzött internetes marketing költségvetések idején előtérbe kerültek a mérhető teljesítmények.. Érthető tehát, hogy egyszerre több új megoldás is felbukkant.

Az elmúlt években komolyan megrendült az on-line marketing legnépszerűbb eszközébe, a hirdetési csíkba (banner) vetett hit. Egyre kevesebb látogató mutat ugyanis hajlandóságot arra, hogy a bannerekre kattintva vesse bele magát az on-line vásárlásba. Az internetes médiával foglalkozó cégek természetesen mindent megtesznek annak érdekében, hogy megtartsák a csalódott hirdetőket. A korábbi trendekkel ellentétben most nem a bannerek vásárlásösztönző képességének mérése, hanem az on-line márkaépítés hatásosságának bizonyítása a cél.

A Real Media Ad Insight névre hallgató eszköze és a Dynamic Logic AdIndex programja egyaránt arra tesz kísérletet, hogy a bannereknek a hirdetésekre nem kattintó - az internetezők 99 százalékát kitevő - látogatókra gyakorolt hatását vizsgálja. A Real Media szakemberei szerint módszerük alkalmas a márkatudatosság, a márkapercepció és a közönség célzott meghatározásának figyelésére. Az AdInsight hagyományos mérési módszerek on-line átültetésén alapul. Lényege, hogy a webhely elhagyásakor internetes kérdőív kitöltésére kérik a látogatókat. A kérdőívek eredményének összehasonlítása a hirdetésekkel nem találkozó kontrollcsoport válaszaival azután megmutatja a kampány hatékonyságát.

A Dynamic Logic programja szintén a hirdetési kampány mérhetőségét ígéri olyan paraméterekkel, mint a márkatudatosság, márkapreferencia, vásárlási szándék, üzenet/design vonzerő.

A korábbi nézetekkel 180 fokkal szembefordulva mostanában a hirdetési iparban egyre többen bizonygatják, hogy a hirdetési csíkokkal szemben támasztott korábbi követelmények teljesen irreálisak voltak. Szerintük a plakátokhoz, vagy a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekhez hasonlóan a legtöbb, ami a bannerektől elvárható, hogy minél erősebb benyomást gyakoroljanak a nézőre. Az olyan programok, mint az Ad Insight, vagy az AdIndex azzal a valósidejű visszacsatolás révén a bannert a plakátoknál megbízhatóbb eszközzé teszik.

3 millió forintból mindent elérhetsz

A céljaidhoz elég lenne 3 millió forint? A legjobb személyi kölcsönökkel felújíthatod a lakásod, lecserélheted az autód, de saját vállalkozásodat is beindíthatod. Használd személyi kölcsön kalkulátorunkat és legyen tiéd a legkedvezőbb hitel a törlesztőrészlet nagysága alapján: a CIB Bank Előrelépő személyi kölcsönének 60 654 forint a havi törlesztőrészlete, a THM pedig 8,17 százalék, de szintén kedvező a Raiffeisen Bank ajánlata: a törlesztőrészlet 60 757 forint, a THM pedig 8,92 százalék. A Cetelem Saját Ritmus kölcsönt 61 767 forintos törlesztőrészlettel és 9,47 százalékos THM-mel érhetjük el. A Budapest Bank Prémium kölcsöne havi 64 152 forintos törlesztőrészlettel és 10,50 százalékos THM-mel lehet a miénk. További ajánlatok, esetleg nagyobb hitelösszeg érdekel? Használd ezt a hitelkalkulátort!