A lap szerint a legnagyobb fenyegetést a ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport (BA) jelenti a Malév számára, hiszen a repülőgépek tankolását a BA tulajdonában lévő RÜK Kft. végzi. A magyar gépek naponta csak kétszáz tonna kerozint kapnak a RÜK-től, az efeletti igényeiket a külföldi repülőtereken kell kielégíteniük, mégpedig készpénzért - olvasható a cikkben.
A Magyar Nemzet értesülései szerint ugyanakkor a BA-nak nem érdeke a Malév csődbe juttatása: a légitársaság öt-tíz milliárd forinttal tartozik a repülőtér-üzemeltető cégnek, és ha ez az adósság bennragadna, az komoly fejfájást okozna a cég menedzsmentjének. Nehezen tudnának ugyanis a tulajdonosoknak magyarázatot adni arra, miért hagyták így elszállni a társaság adósságát, írja a napilap.
Bármikor becsődölhet a Malév?
Bármelyik pillanatban tönkremehet a Malév: ehhez elég az is, ha valamelyik szolgáltató, amelyik nem jutott a pénzéhez, kezdeményezi a cég felszámolását, írja a pénteki Magyar Nemzet.