A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a MÁV és a kedvezmények tervezett átalakítását is.
A szakszervezetek kedden egyeztettek a kormánnyal, legközelebb pénteken tárgyalnak. A keddi tárgyaláson az érdekképviseletek elfogadhatatlannak nevezték, hogy a vasúti menetdíj-kedvezményről egy új javaslatot terjesztett be a kormány a Vasúti Egyeztető Bizottságban korábban már konszenzussal elfogadott helyett. Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MoSZ) ügyvezető alelnöke elmondta, a pénteki tárgyalás napirendjében megegyeztek, a szakszervezetek ragaszkodnak hozzá, hogy elsőként a vasutas menetkedvezményeket tárgyalják, és ez után az átalakítás kérdését.
A kormány Andrási Miklóst, a MÁV elnök-vezérigazgatóját jelölte ki képviselőjének a vasutas szakszervezetek által közösen kezdeményezett kollektív munkaügyi vitán.
A VDSZSZ, szerdai közleményében emlékeztet: a VDSzSz Szolidaritás szeptember 30-i levelében a kormány nevében a szakszervezetekkel megállapodásra is felhatalmazott kormányzati képviselő megjelenését kérte a miniszterelnöktől. A szakszervezet a kollektív munkaügyi vita pénteki fordulóján addig nem hajlandó a tárgyalások folytatására, amíg Andrási Miklós be nem mutatja kormányzati felhatalmazását. Az erre vonatkozó felszólításnak ugyanis Andrási a keddi fordulón nem tudott eleget tenni - olvasható a közleményben.
MTI/Menedzsment Fórum