A CareerBuilder humán erőforrás közvetítő szerint az európai dolgozók 46 százalékát bocsátották el egy év leforgása alatt, ezért kénytelenek voltak vonzóbbá tenni saját magukat a potenciális munkaadók kedvéért. Erőfeszítéseik között szerepel a fogyókúra, a fiatalos öltözködés és a frizuraváltás is.
Egyharmaduk az online megjelenésén is változtatott, frissítették a közösségi portálokon fenntartott profiljaikat, hogy ezáltal komolyabb benyomást kelthessenek az alkalmazókban.
Egy 1100 munkavállaló megkérdezésével készült kutatásból kiderül, hogy 75 százalékuk jelentkezett már olyan pozícióra, melyre igazából túlképzett volt, 74 százalékuk beérné a megszokottnál kevesebb fizetéssel, és 64 százalékuk akár költözne is egy munkahely kedvéért.
Farhan Yasin, a CareerBuilder elnöke szerint: a ma dolgozóinak soha nem látott munkanélküliséggel és hosszasabb álláskereséssel kell számolniuk. Ahhoz, hogy a munkaadók hosszútávon versenyképesek tudjanak maradni, olyan pozíciók létrehozására kell törekedniük, melyek segítenek a bevétel növelésében, a vásárlásösztönzésben és a különböző innovációkban.