Barsiné Pataky Etelka európai parlamenti képviselő szerint Magyarországnak nagyobb figyelmet kellene fordítania az intelligens közlekedési rendszerek elterjesztésére. A magyar vasutak komplex fejlesztési projektjei között előkelő beruházási pozíciót foglal el az európai vasutak kölcsönös átjárhatóságát biztosító vasútbiztonsági, vonatbefolyásoló és vasúti távközlési rendszerek meghonosítása és telepítése - mondták a Világgazdaságnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóosztályán.
A Kelenföld-Hegyeshalom és a Zalalövő-Bajánsenye vonalon már kiépült az úgynevezett ETCS1 vonatbefolyásoló rendszer, sőt kísérleti üzem is folyik. A Budapest-Cegléd-Szolnok-Békéscsaba-Lökösháza-országhatár-Kürtös (Curtici), valamint a Budapest-Székesfehérvár vonalon a tenderezés után már ennek a rendszer továbbfejlesztett változatának, az ETCS2-nek a tervezése folyik. A MÁV Zrt. megkezdte a GSM-R távközlési rendszer közbeszerzési eljárását is - közölték a minisztériumban.
Halad a vízi közlekedés ellenőrzésének fejlesztése is. A gazdasági minisztérium és az Országos Infokommunikációs és Segélyhívó Egyesület (RSOE) létrehozott egy tesztrendszert vízen szállított veszélyes áruk monitoringjára. A telepített eszközök a szükséges információ megadása mellett segítik is a magyarországi dunai hajózás biztonságát - közölték a Világgazdaság kérdésére a minisztériumban. Egy másik uniós vízi projekt, az IRIS Europe kiterjeszti az előbbi szolgáltatásokat egész Európára és új adatcsere- és vészjelző szolgáltatások kínál a Duna és Rajna-Majna régióban. A projekt hazai tendereztetése is folyik - olvasható a Világgazdaság cikkében.