Először az angliai válogatott mezeit szállító Umbro, valamint a Sports Direct kiskereskedő jelezte, hogy a szerdai Anglia-Horvátország meccs elvesztése jelentős károkat okoz a vállalatoknak. A kocsmák és boltok lehetnek azonban az igazi vesztesek, írja a BBC News.
"Amennyiben a válogatott bejutott volna a 2008-as labdarúgó EB döntőjébe, az közel kétmilliárd fonttal lendített volna a gazdaságon" - közölte Simon Chadwick, a Coventry Business School professzora.
A szakember szerint a tény, hogy az angol válogatott csak nézőként lehet jelen az EB-n, nem csak a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésében fog megmutatkozni. "A korábbi bajnokságok mutatói alapján elmondható, hogy az emberek sokkal termelékenyebbek, ha kedvenc válogatottuk játszik a bajnokságban" - véli a professzor.
A Brit Sör- és Pubszövetség szerint a legutóbbi EB első három meccse alatt közel 20-25 millióval több korsó sör fogyott, de a kereskedők is jelentős bevételre tettek szert az emblémázott pólók, a televíziók és zászlók értékesítéséből 2004-ben.