2p

Miután Angliának nem sikerült kvalifikálnia magát a 2008-as európai labdarúgó bajnokságra, számos iparág képviselője jelezte, hogy a kudarc nyomot fog hagyni üzleti eredményeikben is.

Először az angliai válogatott mezeit szállító Umbro, valamint a Sports Direct kiskereskedő jelezte, hogy a szerdai Anglia-Horvátország meccs elvesztése jelentős károkat okoz a vállalatoknak. A kocsmák és boltok lehetnek azonban az igazi vesztesek, írja a BBC News.

"Amennyiben a válogatott bejutott volna a 2008-as labdarúgó EB döntőjébe, az közel kétmilliárd fonttal lendített volna a gazdaságon" - közölte Simon Chadwick, a Coventry Business School professzora.

A szakember szerint a tény, hogy az angol válogatott csak nézőként lehet jelen az EB-n, nem csak a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésében fog megmutatkozni. "A korábbi bajnokságok mutatói alapján elmondható, hogy az emberek sokkal termelékenyebbek, ha kedvenc válogatottuk játszik a bajnokságban" - véli a professzor.

A Brit Sör- és Pubszövetség szerint a legutóbbi EB első három meccse alatt közel 20-25 millióval több korsó sör fogyott, de a kereskedők is jelentős bevételre tettek szert az emblémázott pólók, a televíziók és zászlók értékesítéséből 2004-ben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!