2p

A német Metro áruházlánc vezetése a következő hónapokban eldönti, hogy a hozzá tartozó Praktiker áruházláncot eladja, tőzsdére viszi, vagy továbbra is a Metro-csoporton belül tartja.

[ajanlo=229][igazitas=left/]Hans-Joachim Körber, az igazgatóság elnöke elmondta: az eredmények folyamatos javulása a német piacon, valamint a vezető pozíció Kelet-Európában lehetővé teszi, hogy a Praktiker akár a Metro-csoporton belül, akár önálló vállalatként is sikeresen megálljon a lábán.

A Praktiker tavaly 3 milliárd euró árbevételt és 59 millió euró üzemi eredményt ért el, 2005-ben pedig további növekedés várható. A láncnak az idei első negyedév végén 339 áruháza volt, tavaly pedig árbevételének 22 százaléka jutott Kelet-Európára, írja az MTI.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a barkácsáruház Magyarországon is piacvezető: 15 üzlettel és 126 ezer négyzetméter eladótérrel rendelkezik, tavaly 44 milliárdos bruttó forgalmat ért el. Igaz, idén legnagyobb vetélytársa, az OBI Magyarország megelőzheti: a rivális lánc jelenlegi 120 ezer négyzetméternyi eladóterületét év végéig 145 ezer négyzetméterre bővítené, s áruházainak számát - egy nagykanizsai, egy soproni és egy budapesti egység megnyitásával - a jelenlegi 17-ről 20-ra növelné.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!