2p

Mérföldkő az Aldi és Lidl diszkont láncok európai versenyében: a Lidl a kereskedelem történetében először átvette a vezetést, mivel 2007-ben a kontinensen 7271 üzletet működtet, míg az Aldi 6997-et.

Majdnem kétszer annyi országban működtet üzleteket a Lidl, mint legnagyobb vetélytársa az Aldi, többek közt ez derül ki a Nielsen piackutató vállalat elemzéséből, amelyet Európa diszkontjairól készített.

Azokban az országokban, ahol mind a két cég részt vesz a kereskedelem versenyében, az Aldi piaci részesedése – kivéve Franciaországot – jóval magasabb. Például Németországban az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének negyed része az Aldi és a Lidl pénztáraiba kerül. Ebből azonban oroszlánrész, mintegy 60 százalék jut az Aldinak.

Más európai piacokon az Aldi forgalma összességében stabil, miközben az egy üzletre eső bevételek kis mértékben csökkennek. Viszont a Lidl számai növekednek: A tíz európai országban a csomagolt termékek forgalmának növekedéséből egynegyed rész a Lidlnek köszönhető, amit expanziója révén ér el.

A Lidl sikerének fő oka valószínűleg a gyártói márkák magas aránya a választékban, míg az Aldi főleg kereskedelmi márkás termékeket preferál.

Emellett a Lidl választékában a cikkelemek száma olyan gyorsan növekszik, hogy ezt a fogyasztók mint jelentős különbséget érzékelik, az Aldival szemben – állapítja meg Turcsán Tünde, a Nielsen magyarországi vállalatának ügyfélszolgálati osztályvezetője.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!