Jevgenyij Tankilevics hangsúlyozta, hogy a meleghengerműnél a válság miatt állították le a fejlesztéseket, mert akkor nem álltak rendelkezésre források. Hozzátette: a kapacitásnövelésre fókuszáló fejlesztéseket kisebb egységekre bontották és elsősorban a magasabb minőségű termékek előállítására, valamint a termelés stabilitására fókuszálnak.
Jelezte, hogy a korábban megkötött és befagyasztott szerződéseket újratárgyalják a partnerekkel. A mintegy húszmillió eurós, közel 6,5 milliárd forintos beruházás miatt a meleghengermű 45 napra leáll majd, várhatóan novemberben-decemberben.
A vasasnap előtt a cégcsoport lehetőséget biztosított az átépítés alatt álló 1-es számú kohó megtekintésére. A kiosztott sajtóanyag szerint a mintegy 10 millió eurós (hárommilliárd forintos) beruházás során jelenleg a kohó belső hűtőrendszerének szerelése és a medence karbon tűzálló bélésének kialakítása zajlik. Közben a külső acélszerkezetek és pódiumok cseréjét is végzik. Megtörténik a léghevítők vízzel hűtött szerelvényeinek cseréje, valamint a tűzálló falazat szükség szerinti javítása.
A Dunaferr két kohójának kapacitása optimális esetben egyenként havi 57-58 ezer tonna, a vállalatcsoport késztermék kibocsátása mintegy 150 ezer tonna. Jevgenyij Tankilevics az MTI kérdésére kiemelte: az 1-es kohó és a meleghengermű csak az első lépés. A jövő évtől kezdődően a magasabb hozzáadott értékű termékek előállítását tovább erősítik a meleg- és hideghengerműben, többek között a galvanizált, horganyzott és a bevonattal ellátott termékek továbbfejlesztését célozzák meg. A cégvezető a fejlesztések volumenéről nem tudott nyilatkozni, de nagyságrendjük többmilliárd forintos lesz.
MTI