3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Befejezték a bontási munkálatokat a ferihegyi repülőtéren, a 2A és 2B terminált összekötő irodaépületet bontották el, ahová az új, 40000 négyzetméteres utasforgalmi csarnokot építik, a munkálatok napokon belül megkezdődnek - közölte a Budapest Airport (BA).

12000 négyzetméternyi terminálépületet bontottak el Ferihegyen a Budapest Airport alvállalkozója, a KÉSZ építőipari cég munkatársai az elmúlt három hétben. Gyakorlatilag lebontották a ferihegyi 2 A és 2 B terminált összekötő irodaépületet, ahová rövidesen felépül a repülőtér új, 40000 négyzetméteres utasforgalmi csarnoka, a SkyCourt, az Égi Udvar.

A bontást közel másfél éves előkészítő munka előzte meg, amelynek során a lebontásra ítélt irodákból új, modulrendszerű Konténervárosba költöztek a légitársaságok és a Malév Ground Handling földi kiszolgáló cég munkatársai. Magában az épületben ún. értékmentő bontás zajlott, azaz minden hasznosítható eszközt vagy épületelemet kiszereltek. Ilyenek pl. a liftek, a különféle nemes fal- és padlóburkolatok (márványlapok), az automata ajtók, gépészeti berendezések, tűzcsapok valamint a poggyászosztályozó rendszer szállítószalagjai.

A bontás során a KÉSZ dolgozói úgy jártak el, hogy ne sérüljön meg a 2 A illetve a 2 B terminál oldalfala. Összesen mintegy 16000 köbméter építőanyagot és hulladékot szállítottak el az elmúlt hetekben, köztük 10000 köbméter betont, 1400 köbméter téglát, 350 köbméter kibontott kábelt és további 4000 köbméter vegyes építési hulladékot. Mindezt úgy, hogy közben zavartalanul üzemelhettek tovább a légitársaságok és folytatódott az utasok ki- és beszállítása.

Külön mérnöki munka előzte meg a korábban egységes épületgépészeti rendszer fokozatos szétbontását, hiszen eddig egységes volt a víz-, elektromos-, csatorna- és zártláncú (CCTV) tévérendszer. A légkondicionáló külön gépházba került a 2B terminál tetején és sikerült megőrizni a korábbi rendszerek működőképességét.

Napokon belül elkezdődik Ferihegy új terminál épületének, a SkyCourtnak az építése. Ezzel összesen 40000 négyzetméter új utasforgalmi területet hoznak létre Ferihegyen és elvégzik további 55000 négyzetméter felújítását a 2-es terminálon. A SkyCourt 2010 végétől lényegesen megnöveli a repülőtér utasforgalmi kapacitását. Az új terminálépület átadását követően 80 utasfelvételi pult (ebből 16 önkiszolgáló jegykezelő automata), 28 utasbiztonsági csatorna, 50 útlevélvizsgáló pont és 21 beszállókapu szolgálja az utazók gyors és kényelmes kiszolgálását.

A SkyCourt (Égi Udvar) a BUD Future névre keresztelt fejlesztési program központi eleme, a beruházás értéke mintegy 200 millió euro (mai árfolyamon 56 milliárd forint), míg a 2012 tartó teljes fejlesztés összértéke 261 millió euró (75 milliárd forint).

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!