3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mégis beindulhat az e-autó piac, ugyanis az eddig tartózkodó gyártók közül a Volkswagen - aki eddig a szupergazdaságos járművekben látta a közeljövőt - most mégis elektromosokat mutat be. Kényszerlépés?

Nagyon drágák, és nem is veszik olyan mennyiségben, hogy megérje őket gyártani: ez az Audi - egyben a VW - , valamint a Fiat véleménye is az e-autókról. Ennek ellenére a Volkswagen bejelentette: mégis bemutat még idén két ev-t (electronic vehicle  elektromos jármű) a frankfurti autóshown.

Valami elindult

Nyáron a BMW mutatta be a maga elektromos autóját, amit jövőre piacra dob az Egyesült Államokban, és azóta sorra szólalnak meg a gyártók a zéró emisszióval rendelkező négykerekűek kapcsán. A Fiat például, amely már Kaliforniában árusítja az új retró 500-asának az 'e' változatát, csalódottságának adott hangot: bár a vevők részéről van igény a környezetbarát technológiákra, mégsem hajlandóak fizetni érte.

Az Audi a BMW bejelentését úgy értékelte, hogy még túl korai lenne e-autót a piacra dobni. "Az elkövetkező néhány évben még nem lesz piaca egy tisztán elektromos hajtású autónak" - jelentette ki Luca de Meo, az Audi marketing igazgatója a Focus magazinnak. A Volkswagen-leányvállalat középtávon minden erőfeszítését plug-in hibrid, azaz árammal a hálózatról is tölthető, a robbanómotoros és az elektromos hajtásláncot egyesítő autók fejlesztésére összpontosítja. Az Audi véleménye szerint csak a hibrid technológia képes az elektromos mobilitásnak "teljes értékű vezetési élményt" nyújtani.

Ennek szellemében a VW egyliteres fogyasztású autót is bemutatott, azaz elérte, amit senki sem: szupergazdaságos autót készített.

Az ára rettenetesen magas, 111 ezer euró lesz. Összehasonlításképp egy 911-es Porsche kb. 90 ezer euró.

Miért jönnek mégis az elektromosok?

A Volkswagen friss bejelentése, hogy  a szeptemberi német kiállításon mégis bemutat két ev-t - az e-Up!-ot és e-Golfot -  mégis csak logikus lépésnek tűnik. A világ és a sajtó ugyanis folyamatosan az elektromos autókról cikkez. A Tesla tőzsdei jegyzése pedig egyre magasabb értékeket ér el, miközben a szerb zseni fémjelezte cég és a Toyota közös gyermeke igen magas áron a piacra kerül.

E-UP! és E-Golf

A BMW elektromos autója a piacon pedig szintén egy mérföldkő az autóipar evolúciójában. A zöld autók trendje erősödik, és a világ harmadik legnagyobb autógyártója, a VW nem engedheti meg magának, hogy ignorálja az elektromos meghajtást, vagy lemaradjon a riválisok mellett.

Ezek után várható, hogy egyre több vállalat csatlakozik és mutatja be az e-autóját, ami akár le is rövidítheti ezen járművek piacnyerésének lefolyását, amit például a Fiat 10 évnek saccol.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!