Nagyon drágák, és nem is veszik olyan mennyiségben, hogy megérje őket gyártani: ez az Audi - egyben a VW - , valamint a Fiat véleménye is az e-autókról. Ennek ellenére a Volkswagen bejelentette: mégis bemutat még idén két ev-t (electronic vehicle elektromos jármű) a frankfurti autóshown.
Valami elindult
Nyáron a BMW mutatta be a maga elektromos autóját, amit jövőre piacra dob az Egyesült Államokban, és azóta sorra szólalnak meg a gyártók a zéró emisszióval rendelkező négykerekűek kapcsán. A Fiat például, amely már Kaliforniában árusítja az új retró 500-asának az 'e' változatát, csalódottságának adott hangot: bár a vevők részéről van igény a környezetbarát technológiákra, mégsem hajlandóak fizetni érte.
Az Audi a BMW bejelentését úgy értékelte, hogy még túl korai lenne e-autót a piacra dobni. "Az elkövetkező néhány évben még nem lesz piaca egy tisztán elektromos hajtású autónak" - jelentette ki Luca de Meo, az Audi marketing igazgatója a Focus magazinnak. A Volkswagen-leányvállalat középtávon minden erőfeszítését plug-in hibrid, azaz árammal a hálózatról is tölthető, a robbanómotoros és az elektromos hajtásláncot egyesítő autók fejlesztésére összpontosítja. Az Audi véleménye szerint csak a hibrid technológia képes az elektromos mobilitásnak "teljes értékű vezetési élményt" nyújtani.
Ennek szellemében a VW egyliteres fogyasztású autót is bemutatott, azaz elérte, amit senki sem: szupergazdaságos autót készített.
Az ára rettenetesen magas, 111 ezer euró lesz. Összehasonlításképp egy 911-es Porsche kb. 90 ezer euró.
Miért jönnek mégis az elektromosok?
A Volkswagen friss bejelentése, hogy a szeptemberi német kiállításon mégis bemutat két ev-t - az e-Up!-ot és e-Golfot - mégis csak logikus lépésnek tűnik. A világ és a sajtó ugyanis folyamatosan az elektromos autókról cikkez. A Tesla tőzsdei jegyzése pedig egyre magasabb értékeket ér el, miközben a szerb zseni fémjelezte cég és a Toyota közös gyermeke igen magas áron a piacra kerül.
A BMW elektromos autója a piacon pedig szintén egy mérföldkő az autóipar evolúciójában. A zöld autók trendje erősödik, és a világ harmadik legnagyobb autógyártója, a VW nem engedheti meg magának, hogy ignorálja az elektromos meghajtást, vagy lemaradjon a riválisok mellett.
Ezek után várható, hogy egyre több vállalat csatlakozik és mutatja be az e-autóját, ami akár le is rövidítheti ezen járművek piacnyerésének lefolyását, amit például a Fiat 10 évnek saccol.
mfor.hu