1p

Az adidas bejelentette, hogy "jelentősen csökkenti" az Oroszországban 2014-ben és 2015-ben megnyíló új üzleteinek számát, miközben gyorsítja a már meglévő veszteséges üzleteinek bezárását. A cég ennek ellenére hangsúlyozta, hogy bátorítónak látja az adidas és Reebok márkák helyzetét.

Az adidas közleménye szerint az "orosz rubel közelmúltban történt trendfordulója" (értsd: árfolyamgyengülése), valamint a fogyasztói bizalmat és fogyasztói kiadásokat érintő kockázatok megnövekedése a régióban veszélyezteti rövidtávon az orosz és a posztszovjet államok piacainak nyereségességét.

A regionális kockázatok mellett a német sportszergyártónak a golf üzletágánál világszinten is gondok vannak, ezért a cég csütörtökön bejelentette, hogy csökkenti a 2014-ben várható nettó nyereséget.

Az adidas korábban 830-930 millió euró profitot remélt idén, de most már csak 650 millió eurós nyereségre számít. Az adidas az értékesítésnél is gyengülő növekedéssel számol, 5-7 százalékkal a korábban várt 7-9 százalékos helyett.

Csütörtök délutánra az adidas részvényárfolyama 13,09 százalékkal csökkent a frankfurti tőzsdén. A sportszergyártó cég augusztus 7-én ismerteti negyedéves jelentését.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!