A Sprint Nextel közölte, hogy a vásárlóknak egy mobil webportálon nyílik lehetőségük összehasonlítani az árakat, és vásárolni a nagyjából hétmillió termék közül, amelyet harminc cég kínál, köztük a Wal-Mart, a Target, a bluefly.com és a shoes.com - tudatta a Reuters.
A Sprint, amely a Mobile Shopper nevű szolgáltatását a magánkézben lévő mShopper.com céggel fejlesztette ki, közölte, hogy ez az első ilyen szolgáltatás az Egyesült Államokban. Felhívta a figyelmet, hogy ügyfeleiket nem terhelik extra előfizetési díjakkal a szolgáltatásért, de a netes hozzáférésért fizetni kell majd.
A Sprint - hasonlóan a vetélytársaihoz - olyan adatalapú szolgáltatásokat indít, mint a mobil web és a videó- illetve zeneletöltés, hogy a fogyasztókat rávegyék, telefonjaikat ne csak beszélgetésre használják.
Míg az internetes shoppingolás már régóta lendületben van, addig a mobilvállalatok még csak most próbálják a webes szörfölést megvalósítani a mobiltelefonokon, ami - úgy tűnik - elég lassú folyamat. Ugyanakkor a gyorsabb adatátviteli sebesség és a jobb készülékek felpörgethetik a mobilos vásárlás piacát.