Hiába tett be egy új típusú műsort a TV2 a kora esti idősávba, és tolta kicsit hátrább az eddig kivállóan teljesítő Édes életet, a módosítás az első heti eredmény alapján nem mondható átütő sikernek. A tavalyi év végén kényelmesen 20 százalék felett teljesítő reality közönségaránya számottevően visszaesett.
Ahogy azt a múlt héten írtuk, a TV2 komoly kényszerhelyzetben van, hiszen tavaly, a nehézkes indulás után az RTL Klub ügyesen húzta fel az egyik legerősebb műsorává az Éjjel-nappal Budapestet, amely a Barátok közttel kiegészülve nyerő duót alkotnak.Az Édes élet ugyan a csatorna átlagához képest jól teljesített, de tipikusan az egy fecske nem csinál nyarat történet volt, mert sem előtte, sem utána nem tudott más programok nézettségéhez hozzátenni. A csatorna vezetése pedig akár politikai célokat dédelgető, akár szakmai befektetőkkel vágott neki a Pro7 csoport kivásárlásának, csak sikeres működés esetén jut hozzá a pénzéhez, illetve szerezhet profitot.
A helyzetet bonyolítja, hogy az RTL Klubon ugyan az eddig megszokott műsorok futnak, ám annak leánycsatornáján, az RTL II-n immár a ValóVilág 6 szériáján látható estéről estére. A valóságshow pedig közönségkedvenc műfajnak számított az elmült években. Az első adás alapján pedig elmondhatjuk, hogy a ValóVilág idősávjában (19:00-20:54 közötti időszak átlagában) nem volt nézettebb csatorna az RTLII-nél a 18-49 évesek körében.
A vasárnap esti adás a 18-49 évesek körében 15,6 százalékos SHR-t hozott az RTLII-nek, amivel megverte a TV2-n vele szemben sugárzott Naplót (12,6%) és a Mindenképpen talán című vígjátékot (12,8%) is. Ennek azért is van kiemelt jelentősége, mert az RTLII mindössze a magyar háztartások 52%-ban fogható. Ezzel a kimagasló eredménnyel vasárnap este, a ValóVilág 6. szériájának idősávjában az RTLII volt a legnézettebb csatorna az országban a kereskedelmileg fontos korcsoportban. Más kérdés, hogy a vasárnap kapcsán a TV2 közleményének is optimista hangvétele volt, hiszen a sajátosan a csatorna által favorizált 19-59-es korosztályban megelőzték az RTL-t. Érdekesség, hogy szombaton ehhez valóban nagyon közel volt a tévéadó, hiszen egy százalékponton belül maradt a különbség.
A 2. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49-es korosztályban) az RTL számai stagnáltak, ezúttal a csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 21,1 százaléka követte. A TV2 közönségaránya 13,5 százalékra nőtt. Ellépett a középmezőnytől a Cool (6,7% SHR), melyet a F+ (5,8% SHR) követett. A mezőnyt az M1 (3,5% SHR) és a Viasat3 (4,1 % SHR) zárta.
mfor.hu